Details

Title: Планирование рекламной деятельности организации: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_03 «Маркетинг в коммерческой деятельности»
Creators: Папулова Анна Вячеславовна
Scientific adviser: Краснов Алекс Сергеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: планирование; рекламная деятельность; маркетинговая среда; рекламная кампания; эффективность; репозиционирование; бюджет; plannimg; advertising activity; marketing environment; advertising campaign; efficiency; repositioning; budget
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.06
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3067
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\20002

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена разработке мероприятий по совершенствованию планирования рекламной деятельности организации. В процессе исследования были решены следующие задачи: Изучение методов организации и планирования рекламной деятельности предприятия. Изучение методы формирования бюджета рекламной деятельности и оценки ее эффективности. Исследование организационно-экономических характеристик торговой сети «Улыбка радуги», а также ее внутреннего положения на рынке, целевой аудитории и конкурентов. Разработка мероприятий по совершенствованию рекламной деятельности, разработка рекламной кампании и бюджета. Определение методики оценки эффективности рекламной деятельности. Объектом исследования является торговая сеть «Улыбка радуги», осуществляющая неспециализированную розничную торговлю. В ходе работы были изучены роль, сущность и задачи рекламной деятельности, методы ее организации и планирования, а также методы формирования бюджета и оценка эффективности. Составлена организационно-экономическая характеристика компании, проанализированы общие положения на рынке, ее целевая аудитория и конкуренты. Также внутренняя и внешняя маркетинговая среда предприятия. Были проанализированы ближайшие конкуренты и их рекламная деятельность. Результатом работы стала разработка рекламной кампании для привлечения потенциального сегмента и бюджета. И определение методик оценки ее эффективности.

This work is devoted to the development of measures to improve the planning of advertising activities of the organization. In the course of the study, the following tasks were solved: Study of methods of organization and planning of advertising activities of the enterprise. Study of methods of budget formation of advertising activities and evaluation of its effectiveness. Research of organizational and economic characteristics of the Rainbow Smile retail chain, as well as its internal position in the market, target audience and competitors. Development of measures to improve advertising activities, development of an advertising campaign and budget. Determination of the methodology for evaluating the effectiveness of advertising activities. The object of the study is the Rainbow Smile retail chain, which carries out non-specialized retail trade. In the course of the work, the role, essence and objectives of advertising activities, methods of its organization and planning, as well as methods of budgeting and efficiency assessment were studied. The organizational and economic characteristics of the company are compiled, as well as the general market conditions, its target audience and competitors are analyzed. Also, the internal and external marketing environment of the enterprise. The nearest competitors and their advertising activities were analyzed.The result of the work was the development of an advertising campaign to attract a potential segment and budget. And the definition of methods for evaluating its effectiveness.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics