Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена выявлению основных стилистических приемов персуазивности в испаноязычных медиа. В качестве объекта исследования выступает рекламный дискурс испаноязычных СМИ. Предметом исследования являются стилистические приемы персуазивности, используемые в текстах печатной и видеорекламы испаноязычных медиа. В рамках данного исследования были использованы следующие методы: аналитический, сопоставительный и статистический методы. На основе анализа некоторых рекламных текстов испанских медиа сформулированы закономерности в использовании стилистических приемов в персуазивной функции. Эти данные можно применять при переводе испанских рекламных текстов на русский язык и наоборот.
This work is devoted to identifying the main stylistic techniques of persuasiveness in Spanish-language media. The object of the study is advertising discourse in Spanish-language media. The subject of the research is the stylistic techniques of persuasiveness used in the texts of print and video advertising in Spanish-speaking media. The following methods were used in this research: analytical, comparative, and statistical methods. Based on the analysis of some Spanish media advertising texts, regularities in the use of stylistic devices in the persuasive function have been formulated. These data can be applied when translating Spanish advertising texts into Russian and vice versa.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 4
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |