Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Современные техники воздействия на потребителя (на примере Германии)». Данная работа посвящена исследованию современного общества потребления и особенностей методов воздействия на него, в частности в ФРГ. Задачи, которые решались в ходе исследования: Определить сущность феномена общества массового потребления. Выявить особенности психологии потребителя и их влияние на принятие решений. Проанализировать специфику покупательского поведения и спроса в Германии в условиях пандемии. Охарактеризовать классификации германского общества, определить факторы, воздействующие на германского потребителя. Выявить влияние имиджа товаров немецкого производства на потребителей за рубежом. При написании работы использованы методы теоретического и сравнительного анализа современного общества потребления. Проведен анализ исследований ученых, статистических материалов, социологических опросов, видеоматериалов и статей в научных и новостных изданиях. В результате, проанализированы особенности потребительского поведения и когнитивные искажения. Путем сравнения специфических культурных и социальных характеристик разных социальных сегментов в Германии выделены особенности, сильные и слабые стороны в воздействии на определенные категории потребителей.
The topic of the graduate qualification work: "Modern techniques of influencing the consumer (on the example of Germany)". The work is devoted to the study of modern consumer society and the peculiarities of the methods of influencing it, specifically in the FRG. The research objectives are as follows: 1. Defining the essence of the mass consumer society phenomenon. 2. Identifying consumer psychology peculiarities and their impact on decision-making. 3. Analyzing specific features of consumer behaviour and demand in Germany under pandemic conditions. 4. Characterizing the classifications of German society, to identify the factors influencing the German consumer. 5. Identifying the impact of the German-made product image on consumers abroad. Methods of theoretical and comparative analysis of modern consumer society were used in compiling this paper. The analysis of research works by scientists, statistical materials, sociological surveys, visual materials and articles in scientific and news media was carried out. As a result, the specific features of consumer behaviour and cognitive distortions were analyzed. Through comparing specific cultural and social characteristics of different social segments in Germany, features, strengths and weaknesses in influencing certain categories of consumers were highlighted.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |