Details

Title: Совершенствование стратегии управления персоналом гостиницы: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 43.03.03 «Гостиничное дело» ; образовательная программа 43.03.03_01 «Гостиничная и ресторанная деятельность»
Creators: Кужель Арина Олеговна
Scientific adviser: Хныкина Татьяна Семеновна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: адаптация персонала; контроль персонала; обучение персонала; стратегия управления персоналом; staff adaptation; staff control; staff training; hr management strategy
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 43.03.03
Speciality group (FGOS): 430000 - Сервис и туризм
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3490
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\20103

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы:«Совершенствование стратегии управления персоналом гостиницы».Данная работа посвящена совершенствованию кадровойстратегии отеля Кортъярд Марриотт с помощью изменения основныххарактеристик и элементов стратегии. В процессе исследования былирешены следующие задачи:1. Изучение понятия и сущности стратегии управленияперсоналом, взаимосвязей между общей и кадровой стратегией иэтапов разработки и реализации кадровой стратегии.2. Анализ деятельности предприятия и структуры персонала.3. Исследование действующей стратегии управленияперсоналом в отеле Кортъярд Марриотт.4. Совершенствование основных характеристик и элементовкадровой стратегии для рассматриваемого предприятия и ихинтеграция в стратегию управления персоналом.5. Оценка эффективности разработанных процессов.В ходе работы были рассмотрены кадровая стратегияанализируемого объекта и стратегия бренда Марриотт, их основныехарактеристики: основной тип управления, метод построения системыуправления персоналом, степень открытости, метод реализациикадровой стратегии, повседневная работа, лидерство, желания иинтересы сотрудников, разногласия и конфликты, информация ивнутренние данные.Результатом работы стала разработка для отеля КортъярдМарриотт усовершенствованной кадровой стратегии с новымихарактеристиками и элементами (найм, адаптация, обучения,контроль, мотивация и стимулирование) на основе стратегии и системеценностей бренда Marriott International.

The subject of the graduate qualification work is “Improvement of hotel human resource management strategy”.The given work is devoted to the improving the personnel strategyof the Courtyard Marriott hotel by changing the main characteristics andelements of the strategy. In the process of this research, the following taskswere solved:1. The study of the concept and essence of the personnelmanagement strategy, the relationship between the general and personnelstrategy and the stages of development and implementation of the personnelstrategy.2. Overview of the enterprise activity and personnel structure.3. Study of the current strategy of personnel management in theCourtyard Marriott Hotel.4. Improvement of the main characteristics and elements of thepersonnel strategy for the enterprise in question and their integration intothe personnel management strategy.5. Evaluation of the effectiveness of the developed processes.In the course of the work, the personnel strategy of the analyzedobject and the Marriott brand strategy, their main characteristics: the maintype of management, the method of building a personnel managementsystem, the degree of openness, the method of implementing the personnelstrategy, daily work, leadership, the desires and interests of employees,disagreements and conflicts, information and internal data were considered.The result of the work was the development of an improvedpersonnel strategy for the Courtyard Marriott hotel with new characteristicsand elements (hiring, adaptation, training, control, motivation andstimulation) based on the strategy and value system of the MarriottInternational brand.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics