Details

Title: Разработка бизнес-модели малого предприятия на основе международного бенчмаркинга: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_15 «Международный менеджмент»
Creators: Федотова Наталья Владимировна
Scientific adviser: Тимофеева Анна Анатольевна
Other creators: Рыхтик Дарья Николаевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: бизнес-модель; бенчмаркинг; инвестиционный проект; business model; benchmarking; investment project
LBC: 65.291.231
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-398
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\16463

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Цель настоящей работы является разработка бизнес-модели кофейни на основе международного бенчмаркинга и обоснование целесообразности создания предприятия на основе предложенной бизнес-модели. Для реализации поставленной цели необходимо решить следующие задачи: - рассмотреть теоретические основы создания бизнес-модели предприятия; - изучить применение бенчмаркинга и его виды; - провести анализ внутренней и внешней среды предприятия отрасли; - разработать бизнес-модель кофейни на основе международного бенчмаркинга. Объект исследования – «Starbucks Corporation» – американская компания по продаже кофе и одноимённая сеть кофеен. Предмет исследования – условия и факторы влияющие на реализацию бизнес-модели предприятия. При выполнении настоящего исследования использовались методы международного бенчмаркинга.

The purpose of this work is to develop a coffee house business model based on international benchmarking and justify the feasibility of creating an enterprise based on the proposed business model. To achieve this goal, it is necessary to solve the following tasks: - consider the theoretical foundations for creating a business model of an enterprise; - to study the application of benchmarking and its types; - to analyze the internal and external environment of the industry enterprise; - develop a coffee house business model based on international benchmarking. The object of the study is Starbucks Corporation, an American coffee company and a chain of coffee houses of the same name. The subject of the study is the conditions and factors affecting the implementation of the business model of the enterprise. In carrying out this study, international benchmarking methods were used.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 29
Last 30 days: 4
Detailed usage statistics