Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Совершенствование обслуживания корпоративных клиентов банка на основе интеллектуального анализа данных». Целью исследования является разработка цифрового сервиса и применение технологий интеллектуального анализа данных для совершенствования обслуживания корпоративных клиентов. Исследование выполнялось на базе организации банковской сферы. Предмет ВКР: архитектура цифровых сервисов. Методы исследования: системный анализ, методы моделирования архитектуры сервисов, машинное обучение, метод классификации, методы оценки эффективности внедрения сервисов. Основные результаты исследования: - выявлены проблемные места в деятельности банка в рамках цифровых продаж; - выявлены и сформулированы требования к микросервису; - проведен анализ корпоративных клиентов с помощью технологий машинного обучения; - сформулированы критерии оценки работы сервиса и проектной команды; - разработана архитектура цифрового сервиса; - проведена оценка от внедрения минимальной версии продукта; - определены перспективы развития цифрового сервиса. Область применения результатов ВКР - применение результатов работы для выявления наиболее релевантного рекламного предложения корпоративным клиентам банка. Научной новизной исследования является разработка сервиса для цифровых продаж для корпоративных клиентов. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Обоснованы перспективы и направления дальнейшего развития исследования. Полученные результаты обладают признаками научной новизны.
Theme of the master's thesis: «Improving the bank’s corporate customer service based on Data Mining». The purpose of the research is development of digital service and application of data mining technologies to improve corporate customer service. The study was carried out on the basis of organization of the banking sector. The subject of the thesis: Architecture of digital services. Research methods: machine learning, classification method, methods for evaluating the effectiveness of implementation by methods of technical and economic analysis. The main results of the study: - Identified problematic areas in the bank's activities in the framework of digital sales; - The requirements for the microservice are identified and formulated; - The analysis was carried out using machine learning technologies; - The criteria for evaluating the work of the service and the project team are formulated; - The architecture of the digital service has been developed; - The evaluation of the implementation of the minimum version of the product was carried out; - The prospects for the development of digital service have been determined. Scope of results: The aim is to apply the results of the work to identify the most relevant advertising offer to corporate clients of bank. The scientific novelty of research is the development of a digital sales service for corporate clients.Conclusions. The tasks of the thesis have been solved, the goal has been achieved, the scope of the results has been determined. Prospects and directions for further development of the study are grounded. The results obtained have signs of scientific novelty.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 24
Last 30 days: 10 Detailed usage statistics |