Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Закономерности трения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах в зависимости от скорости скольжения».Данная работа посвящена выявлению закономерностей трения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах в зависимости от скорости скольжения. Задачи, которые решались в ходе исследования:1) Произвести выбор составляющих физических моделей для выявления закономерностей трения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах в зависимости от скорости скольжения.2) Выбрать математические модели для описания внешнего трения скольжения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах.3) Реализовать оцифровку экспериментальных данных известных трибологов и провести их анализ, с использованием выбранных математических моделей, для выявления закономерностей трения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах в зависимости от скорости скольжения.Работа проведена на базе МНОЦ «BaltTribo-Polytechnic». В рамках данной работы были проанализированы экспериментальные данные известных трибологов Г.А. Левита и Б.Г. Лурье. Условия испытаний: скольжение бруска из серого чугуна по плоскости из серого чугуна со скоростью от 0 до 1200 мм/мин, при давлении 0,5кГс/см2.Образцы – направляющие станков их материала серый чугун СЧ21-40; смазочные масла – индустриальное 12, индустриальное 45, автол 18.В результате проделанной работы:1) Произведён выбор составляющих физических моделей для выявления закономерностей трения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах в зависимости от скорости скольжения.2) Выбрана математическая модель для описания внешнего трения скольжения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах.3) Реализована оцифровка экспериментальных данных известных трибологов и проведён их анализ, с использованием выбранной математической модели, для выявления закономерностей трения в трибосопряжении СЧ21-40 - СЧ21-40 в смазочных средах в зависимости от скорости скольжения.
The topic of the final qualifying work: "The laws of friction in the tribo-coupling SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media, depending on the sliding speed." This work is devoted to the identification of friction patterns in the tribo-coupling of SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media, depending on the sliding speed. Tasks that were solved during the study:1) To select the components of physical models to identify the patterns of friction in the tribo-coupling of SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media, depending on the sliding speed.2) Select mathematical models to describe the external sliding friction in the tribo-coupling SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media.3) Implement digitization of experimental data of well-known tribologists and analyze them using selected mathematical models to identify patterns of friction in the tribo-coupling of SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media depending on the sliding speed.The work was carried out on the basis of the BaltTribo-Polytechnic Research Center. Within the framework of this work, experimental data of well-known tribologists G.A. Levit and B.G. Lurie were analyzed. Test conditions: sliding of a bar of gray cast iron along a plane of gray cast iron at a speed from 0 to 1200 mm/min, at a pressure of 0.5 kGf / cm2.Samples – guides of machines of their material gray cast iron SCH21-40; lubricating oils – industrial 12, industrial 45, autol 18.As a result of the work done:1) The choice of the components of physical models was made to identify the patterns of friction in the tribo-coupling SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media, depending on the sliding speed.2) A mathematical model has been chosen to describe the external sliding friction in the tribo-coupling SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media.3) The digitization of experimental data of well-known tribologists has been implemented and their analysis has been carried out, using the selected mathematical model, to identify the patterns of friction in the tribo-coupling SCH21-40 - SCH21-40 in lubricating media, depending on the sliding speed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |