Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Методика повышения мотивации к изучению английского языка у слабоуспевающих учащихся средней ступени обучения с использованием информационно-коммуникационных технологий». Данная работа посвящена исследованию эффективности применения информационно-коммуникационных технологий при обучении английскому языку с целью повышения мотивации слабоуспевающих обучающихся. В рамках проведенного исследования были решены следующие задачи: 1. Изучена проблема учебной мотивации в подростковом возрасте. 2. Описаны психолого-педагогические особенности обучающихся средней школы, включая причины низкой успеваемости школьников. 3. Исследованы возможности информационно-коммуникационных технологий в сфере образования для повышения мотивации, включая изучение английского языка. 4. Диагностирован исходный уровень мотивации обучающихся средней школы. 5. Разработан электронный образовательный ресурс (ЭОР), дополняющий основной УМК. 6. Проведена апробация созданного ЭОР и проанализированы результаты педагогического эксперимента. На основании проведенных исследований были сформулированы следующие выводы: применение ЭОР при обучении иностранному языку слабоуспевающих обучающихся формирует положительную мотивацию обучения; способствует повышению уровня образовательных результатов; повышает уровень владения ИКТ-компетенцией.
The subject of the graduate qualification work is “Methods of increasing motivation to learn English among low-achieving secondary school students using information and communication technologies”. The given work is devoted to the study of the effectiveness of information and communication technologies in the teaching of English in order to increase the motivation of low-achieving students. The research set the following goals that have been achieved: 1. to study the problem of learning motivation in adolescence; 2. to identify the psychological and pedagogical characteristics of secondary school students, including the reasons for low achievement; 3. to investigate the possibilities of information and communication technologies in education to increase motivation, including the study of English; 4. to diagnose the secondary school students’ initial level of motivation; 5. to create a set of exercises using OER supplementing the basic textbook; 6. to approbate the created set of exercises using OER followed by the analysis of the results of pedagogical experiment. Based on the studies conducted, the following conclusions were formulated:the use of OER in teaching foreign language to low achieving students forms a positive motivation for learning; contributes to an increase in the level of educational results; increases the level of ICT skills.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |