Details

Title: Разработка маркетинговой стратегии выхода IT-компании на международный рынок: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_02 «Международная торговля (международная образовательная программа) / International Trade (International Educational Program)»
Creators: Рудик Арина Юрьевна
Scientific adviser: Яненко Марина Борисовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: маркетинговая стратегия; выход на рынок; маркетинговое исследование; конкурентоспособность; конъюктура рынка; PEST-анализ; SWOT-анализ; навигационное ПО; «ДубльГИС»; marketing strategy; entering the market; marketing research; competitiveness; market conditions; PEST analysis; SWOT analysis; navigation software; "DoubleGIS"
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.06
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-3548
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\26118

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является разработка маркетинговой стратегии выхода IT-компании на рынок Турции. Были решены следующие задачи: – рассмотреть теоретические основы совершенствования стратегической маркетинговой деятельности; – изучить существующие способы выхода предприятий на внешние рынки; – исследовать рынок навигационного программного обеспечения и особенности выбора стратегий для компаний в IT-индустрии; – произвести организационно-экономический анализ хозяйственной деятельности ООО «ДубльГИС; – сделать анализ маркетинговой деятельности компании и оценить ее конкурентоспособность; – на основании проведенного анализа определить наилучшую маркетинговую стратегию для организации; – разработать комплекс мер для реализации маркетинговой стратегии с целью выхода на рынок Турции; – определить экономическую эффективность от выбранной стратегии. В ходе работы была изучена система маркетинга компании «ДубльГИС» и разработана стратегия для ее выведения на рынок Турции. Исходя из текущей системы маркетинга компании и общих тенденций в отрасли были предложены стратегические рекомендации для успешной деятельности компании на внешнем рынке. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, были использованы поисковые системы Google и Яндекс, для обработки данных применялась программа Excel.

The aim of the work is to develop a marketing strategy for an IT company entering the Turkish market. The following tasks were solved: – to consider the theoretical foundations of improving strategic marketing activities – to study the concept of "marketing strategy", scientific approaches to this term, as well as the classification of marketing strategies; – to study the existing ways of enterprises entering foreign markets; – explore the navigation software market and the specifics of choosing strategies for companies in the IT industry; – to identify the main problems of choosing strategies for IT companies to enter the international market; – to make an organizational and economic analysis of the economic activity of LLC "DoublGIS; – make an analysis of the companys marketing activities and assess its competitiveness; – based on the analysis to determine the best marketing strategy for the organization; – to develop a set of measures to implement a marketing strategy in order to enter the Turkish market; – determine the economic efficiency of the chosen strategy. In the course of the work, the marketing system of the company. "DoublGIS" was studied and a strategy was developed for its introduction to the Turkish market. Based on the companys current marketing system and general trends in the industry, strategic recommendations were proposed for the successful operation of the company in the foreign market. When collecting the data needed to perform the work, we used the search engines Google and Yandex, for data processing was used Microsoft Excel.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 58
Last 30 days: 21
Detailed usage statistics