Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная выпускная квалификационная работа посвящена аффективным аспектам когнитивных процессов в условиях переводческой деятельности, особенностям влияния аффективных фильтров и функционального состояния переводчика на качество результатов его деятельности. В рамках исследования также изучены индивидуально-психологические характеристики переводчиков. Были проведены корреляционный и факторный анализы, а также анализ на уровне дескриптивной статистики с целью нахождения взаимосвязей между аффективными аспектами когнитивных процессов и качеством переводческой деятельности. В результате проведенных исследований была установлена взаимосвязь качества перевода и таких аспектов как тревожность, эмоциональная резильентность, когнитивная гибкость, уровень благополучия и опыт ведения переводческой деятельности. По итогам исследования был составлен список рекомендаций по подготовке студентов переводческих направлений с целью повышения качества образовательного процесса и его эффективности.
This graduation thesis is dedicated to affective aspects of cognitive processes in the context of translation work, the features of the affective filters, functional state of interpreter and their individual psychological characteristics. As a part of the experiment, correlation, factor analyses and analysis at the level of descriptive statistics were conducted to find relationships between affective aspects of cognitive processes and translation quality. The research has established the relationship between the translation quality and such aspects as anxiety, resilience, cognitive flexibility, well-being, and translation experience. The result of this work is the establishment of a list of recommendations for the preparation of students from translation departments to improve the quality of the educational process and its efficiency.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |