Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассмотрена эффективность использования мобильных приложений для формирования мотивации у студентов в обучении испанскому языку как второму иностранному. Изучены способы применения средств ИКТ на занятиях иностранного языка, процесс формирования мотивации, причины ее снижения, а также способы использования информационно-коммуникационных технологий для ее повышения. Проведен анализ мобильных приложений для изучения испанского языка, на основе чего были разработаны методические рекомендации по формированию мотивации студентов с использованием мобильных приложений в рамках домашнего задания как формы самостоятельной работы. Благодаря опросам и эксперименту, описанным в данной работе, удалось выяснить, что у студентов достаточно развита информационно-коммуникационная компетенция для внедрения мобильных приложений и других средств ИКТ в образовательный процесс. Было выяснено, что использование мобильных приложений при обучении испанскому языку может быть действенным способом повышения мотивации студентов.
This paper considers the effectiveness of the use of mobile applications for the formation of motivation among students in teaching Spanish as a second foreign language. The ways of using ICT tools in foreign language classes, the process of motivation formation, the reasons for its decline, as well as ways of using information and communication technologies to increase it are studied. The analysis of mobile applications for learning Spanish is carried out, on the basis of which methodological recommendations are developed for the formation of students motivation using mobile applications in the course of homework as a form of independent work. Thanks to the surveys and experiments described in this paper, it is found out that students have sufficiently developed information and communication competence to implement mobile applications and other ICT tools into the educational process. It is figured out that the use of mobile applications in teaching Spanish can be an effective way to increase the motivation of students.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |