Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена рассмотрению влияния фонетической интерфе¬ренции при обучении второму иностранному языку. Даны классификационные таблицы звуковых систем русского, английского и французского языков. Были описаны типичные ошибки при реализации английской и французской речи русскоговорящими индивидами. Проведен слуховой, инструментальный и ста¬тистический анализы речи дикторов-студентов, изучающих французский язык как второй иностранный. Анализу поддавались определенные звуки из фран¬цузской речи, которые были сопоставлены с формантными значениями F2 и F2 французской произносительной нормы. В качестве программного обеспечения использована программа “Praat”. Разработанный комплекс упражнений может быть использован в курсе практической фонетики французского языка.
This work is devoted to the consideration of the influence of phonetic interference in teaching a second foreign language. Classification tables of sound systems of Russian, English and French languages are given. Typical mistakes were described in the implementation of English and French speech by Russian-speaking individuals. Auditorial, instrumental and statistical analyzes of the speech of speaker-students studying French as a second foreign language were carried out. Certain sounds from French speech were analyzed and compared with the formant values F2 and F2 of the French pronunciation standard. The program “Praat” was used as the software. The developed set of exercises can be used in the course of practical phonetics of the French language.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 6
Last 30 days: 4 Detailed usage statistics |