Details

Title Антикризисные коммуникации в сфере гостеприимства (на примере отельной сети ""Four Seasons""): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators Демидова Анжелика Александровна
Scientific adviser Мельникова Ирина Юрьевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2023
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects реклама; PR; антикризисные коммуникации; гостиничный бизнес; кризис; коммуникации; рекламные и PR инструменты; advertising; anti-crisis communications; hotel business; crisis; communications; advertising and PR tools.
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-6202
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\26453
Record create date 12/8/2023

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованиям в области антикризисных коммуникаций в гостиничном бизнесе.Целью исследования является анализ и совершенствование программы антикризисного рекламного и PR сопровождения отеля в кризисный период. Задачи, которые решались в ходе исследования: изучение теоретических аспектов антикризисных коммуникаций; анализ существующих PR и рекламных инструментов в гостиничном бизнесе; выявление особенностей целевой аудитории отеля в кризисный период; рассмотрение отеля как базисного субъекта PR; анализ антикризисного сопровождения отеля в период кризиса; оценка эффективности антикризисных коммуникаций и разработка рекомендаций по дельнейшей рекламной и PR-деятельности отеля. Работа проведена на базе сети отелей «Four Seasons», в частности на примере отеля «Four Seasons Hotel Lion Palace» в Санкт-Петербурге.В результате исследования был проведен подробный анализ теоретических аспектов антикризисных коммуникаций, проведена оценка эффективности реализованных ранее антикризисных программ и разработаны рекомендации по дальнейшему антикризисному сопровождению отеля «Four Seasons Hotel Lion Palace».

This graduate qualification work is devoted to research in the field of anti-crisis communications in the hotel business. The purpose of the study was to analyze and improve the program of anti-crisis advertising and PR support of the hotel during the crisis period.The tasks that were solved in the course of the research: the study of theoretical aspects of anti-crisis communications; analysis of existing PR and advertising tools in the hotel business; identification of the characteristics of the target audience of the hotel during the crisis period; consideration of the hotel as a basic subject of PR; analysis of anti-crisis support of the hotel during the crisis; evaluation of the effectiveness of anti-crisis communications and development of recommendations for the most effective advertising and PR-activities of the hotel.The graduate qualification work was carried out on the basis of the «Four Seasons» hotel chain, in particular on the example of the «Four Seasons Hotel Lion Palace» in St. Petersburg, Russia. As a result of the research, a detailed analysis of the theoretical aspects of anti-crisis communications were carried out, an assessment of the effectiveness of previously implemented anti-crisis programs was made and recommendations were developed for further anti-crisis support of the «Four Seasons Hotel Lion Palace Hotel».

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 8 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics