Details

Title: Стратегии кросс-промоушн в сфере фэшн-ритейла: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators: Полякова Дарья Антоновна
Scientific adviser: Мельникова Ирина Юрьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: кросс-промо; стратегия; коллаборации; продвижение; реклама; бренды; cross-promo; strategy; collaborations; promotion; advertising; brands
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-6215
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\26416

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью исследования является анализ использования стратегии кросс-промоушн в работе компаний. Решаемые в ходе исследования задачи: Рассмотреть понятие, цели и основные направления стратегии кросс-промоушн, Выделить понятие и виды коллабораций брендов в коммуникационных кампаниях, Проанализировать особенности реализации стратегии кросс-промоушн в сфере фэшн-ритейла, Провести анализ стратегии кросс-промоушн в рекламной деятельности бренда H&M, Провести анализ использования стратегии кросс-промоушн в работе бренда adidas, Дать характеристику российского бренда «ТВОЕ» и основных стратегий развития, Провести разработку проекта развития стратегии кросс-промоушн для бренда «ТВОЕ». Предметом исследования являются особенности и специфика использования стратегии кросс-промоушн в работе современных брендов фэшн-направления. В результате данной работы определены основные направления кросс-промоушн в сфере фэшн-ритейла на примере известных брендов. Сделан вывод об эффективности использования инструмента и предложены направления совершенствования.

The purpose of the study is to analyze the use of the cross-promotion strategy in the work of companies. Tasks to be solved in the course of the study: Consider the concept, goals and main directions of the cross-promotion strategy, Highlight the concept and types of brand collaborations in communication campaigns, Analyze the features of the implementation of the cross-promotion strategy in the field of fashion retail, Conduct an analysis of the cross-promotion strategy in the advertising activities of the H&M brand, Conduct an analysis of the use of the cross-promotion strategy in the work of the adidas brand, Describe the Russian brand «TVOE» and the main development strategies, Carry out the development of a project for the development of a cross-promotion strategy for the «TVOE» brand. The subject of the study is the features and specifics of using the cross-promotion strategy in the work of modern fashion brands. As a result of this work, the main directions of cross-promotion in the field of fashion retail have been identified on the example of well-known brands. A conclusion is made about the effectiveness of the use of the tool and directions for improvement are proposed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 7
Last 30 days: 3
Detailed usage statistics