Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе была рассмотрена эффективность и актуальность использования аутентичных видеоматериалов на занятиях по иностранному языку со студентами неязыковых специальностей. Изучено понятие аутентичности учебных видеоматериалов, выделены их функции. Обозначены критерии отбора видеоматериалов. Проанализировано положительное влияние такого рода учебных материалов на развитие языковых навыков, речевых умений, социокультурных и профессиональных знаний; повышение заинтересованности данного контингента обучаемых в изучении иностранного языка. Рассмотрены этапы работы с видеоматериалами, а также разработаны задания, которые возможно использовать на занятиях по иностранному языку у студентов неязыковых специальностей с применением такого рода учебных материалов. Проведено экспериментальное исследование и проанализированы его результаты.
In the given work the effectiveness and the relevance of the use of authentic video materials at the foreign language lessons with non-linguistic specialties students were analyzed. The concept of authenticity of educational video materials is studied, their functions are given. The selection criteria for video materials are indicated. The positive influence of video materials on the development of language and speech skills, socio-cultural and professional knowledge; increasing the studens’ interest in learning a foreign language was analyzed. The stages of working with video materials are examined; the exercises that can be used on the foreign language lessons for non-linguistic specialties students with the use of educational materials of this kind were developed. The experiment was conducted and the results were analyzed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |