Details

Title: Формирование культуры речевого общения на уроках английского языка на младшем этапе обучения в школе: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Рублева Анна Игоревна
Scientific adviser: Володарская Елена Борисовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: психологическая характеристика; речевое общение; культура речевого общения; ученики младшего школьного возраста; речевые умения; ситуации общения; psychological characteristic; speech communication; speech communication culture; elementary school pupils; speech skills; communication situations
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-1049
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\27587

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Работа посвящена исследованию процесса формирования культуры речевого общения на уроках английского языка на младшем этапе обучения в школе. Объектом исследования в работе  является процесс обучения иностранному языку. Цель данной работы – провести анализ процесса формирования культуры речевого общения и разработать комплекс упражнений для повышения его эффективности. В работе использованы методы теоретического исследования (анализ и обобщение научной литературы по рассматриваемой проблеме), а также  методы эмпирического исследования (качественный и количественный анализ данных). В работе проанализирован УМК “Spotlight 4” на предмет формирования культуры речевого общения. По результатам проведенного анализа сделаны выводы о недостаточном количестве упражнений и заданий в учебнике, способствующих формированию культуры речевого общения. Практическая значимость работы – разработка комплекса упражнений, который отражает три этапа работы над лексикой и способствует формированию культуры речевого общения на уроках английского языка на младшем этапе обучения в школе. Соответственно, разработанный комплекс упражнений может применяться на уроках английского языка в младшей школе.

The work is devoted to the study of the process of development of speech communication culture at English lessons in elementary school.  The object of research in the work is the process of teaching a foreign language. The purpose of this work is to analyze the process of development of a culture of speech communication and develop a set of exercises to increase its effectiveness. Methods of theoretical research (analysis and generalization of scientific literature on the problem under consideration) are used in this paper, as well as methods of empirical research (qualitative and quantitative data analysis). In this paper the “Spotlight 4” textbook is analyzed for the development of the culture of speech communication. According to the results of the analysis, conclusions are drawn about the insufficient number of exercises and tasks in the textbook that contribute to the development of the culture of speech communication. The practical significance of the work is the development of a set of exercises that reflects the three stages of work on vocabulary and contributes to the development of culture of speech communication in English lessons at the younger stage of schooling. Accordingly, the developed set of exercises can be used in English lessons in elementary school.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics