Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является разработка инструментария по созданию и внедрению в судоходную отрасль системы мониторинга, позволяющей повысить экономическую и экологическую эффективность судовых двигателей внутреннего сгорания и основанной на применении инновационного первичного преобразователя – гетерогенного градиентного датчика теплового потока (ГГДТП). Объектом исследования является инновационная система мониторинга судовых двигателей внутреннего сгорания на основе ГГДТП. Предметом исследования является организационно-технические условия для промышленного производства и запуска в эксплуатацию инновационной системы мониторинга. Актуальность темы обусловлена острой потребностью судовладельцев в новом средстве, позволяющем повысить топливную и экологическую эффективность судовых двигателей внутреннего сгорания в условиях ужесточения экологических требований и трансформации рынка бункеровочных топлив. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств. Разработан инструментарий по созданию и внедрению в судоходную отрасль инновационной системы мониторинга судовых ДВС на основе ГГДТП. Проведена оценка экономической эффективности предлагаемой инновационной системы и потенциала создания промышленного производства. Разработана функциональная зависимость для определения экономического эффекта при внедрении системы для судов различной грузоподъемности.
The aim of the study is to develop a tools for the creation and implementation of the monitoring system in the shipping industry, aimed at improving the economic and environmental efficiency of marine internal combustion engines based on the application of the innovative primary converter - Heterogeneous gradient heat flux sensors (HGHFS). The object of the study is the innovative monitoring system for marine internal combustion engines based on HGHFS. The subject of the research is the organizational and technical conditions for the industrial production and launch into operation of the innovative monitoring system. The relevance of the topic is due to the urgent need of shipowners for the new tool that would enhance the fuel and environmental efficiency of marine internal combustion engines amidst tightening environmental regulations and the transformation of the bunker fuel market. Sources of information include data from domestic and foreign scientific literature, official Internet resources, and analytical agencies. The toolset has been developed for the creation and implementation of the innovative monitoring system for marine internal combustion engines based on HGHFS. The assessment of the economic efficiency of the proposed innovation system and the potential for creating industrial production has been carried out. The functional dependence has been developed to determine the economic effect when implementing the system for ships of various carrying capacities.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |