Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассматриваются потенциал и возможность использования контрастивного подхода при изучении второго иностранного языка (немецкого) на базе английского в процессе билингвального образования. Для реализации этой задачи был проведён сравнительный анализ английского и немецкого языка по грамматическим и лексическим признакам. На основе полученных данных разработаны лексический сборник-глоссарий и электронный конспект-справочник в виде Telegram-бота, которые помогут избежать интерференции и в полной мере использовать трансферирующие факторы. С помощью сравнительного анализа двух языков была доказана возможность использования контрастивного подхода при билингвальном образовании, так как это способствует более быстрому и эффективному обучению.
This paper examines the potential and possibility of using a contrastive approach during learning a second foreign language (German) on the basis of English in the process of bilingual education. To implement this task, a comparative analysis of the English and German languages was carried out based on grammatical and lexical features. Based on the data obtained, a lexical collection-glossary and an electronic synopsis-reference book in the form of a Telegram bot have been developed that will help avoid interference and make full use of transfer factors. Using a comparative analysis of two languages, the possibility of using a contrastive approach in bilingual education was proven, as this contributes to faster and more effective learning.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |