Details

Title: Современные стратегии музеев Германии и России для продвижения национального бренда: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Региональное международное сотрудничество»
Creators: Сагатжанова Мадина
Scientific adviser: Богданова Надежда Викторовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: мягкая сила; национальный брендинг; музеи; современные технологии; цифровизация; soft power; national branding; museums; modern technologies; digitalization
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 41.03.01
Speciality group (FGOS): 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-1940
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\28630

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью написания работы является анализ современных технологий музеев Германии и России в процессе продвижения национального бренда. В результате исследования были определены основные принципы формирования и продвижения национального бренда, роль музейной деятельности в этом процессе. Были рассмотрены история развития музейной деятельности в Германии и России, особенности национальных музейных систем, направления для дальнейшей эффективной музейной деятельности. Изучалась роль современных технологий в продвижении национального бренда через музеи. Для достижения поставленной цели использовались следующие методы: анализ научных работ, книг, статей и других публикаций, касающихся темы музейных стратегий и брендинга; исторический и сравнительный методы, кейс-стади. В заключении можно отметить, что национальный бренд играет важнейшую роль в формировании общей привлекательности и конкурентоспособности страны, а искусство и музеи являются важными инструментами для продвижения национального бренда. Музейная индустрия Германии и России имеет свои особенности, однако обе страны активно развивают современные технологии и цифровизацию в музейной сфере.

The purpose of this work is to analyze the modern technologies of museums in Germany and Russia in the process of promoting the national brand. As a result of the research, the basic principles of the formation and promotion of the national brand, the role of museum activities in this process were determined. The history of the development of museum activities in Germany and Russia, the peculiarities of their national museum systems were considered. The role of modern technologies in promoting the national brand through museums was considered. To achieve this goal, the following methods were used: analysis of scientific papers, books, articles, and other publications related to the topic of museum strategies and branding; historical and comparative methods, case studies. In conclusion, it can be noted that the national brand plays a crucial role in shaping the overall attractiveness and competitiveness of the country, and art and museums are important tools for promoting this brand. The museum industry in Germany and Russia has its own peculiarities, but both countries are actively developing modern technologies and digitalization in the museum sector.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics