Details
Title | Исследование и реализация механизма возврата во времени для объектов платформы Unity: выпускная квалификационная работа магистра: направление 09.04.03 «Прикладная информатика» ; образовательная программа 09.04.03_04 «Интеллектуальные технологии управления знаниями и данными» |
---|---|
Creators | Федоров Андрей Дмитриевич |
Scientific adviser | Туральчук Константин Анатольевич |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и кибербезопасности |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция |
Subjects | Информатика; видеоигры; перемотка времени; возврат во времени; игровая механика; videogame; time rewind; back in time; game mechanic |
UDC | 004 |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 09.04.03 |
Speciality group (FGOS) | 090000 - Информатика и вычислительная техника |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-2021 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Record key | ru\spstu\vkr\28997 |
Record create date | 6/18/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Целью данной работы является исследование и разработка библиотеки для реализации механики возврата объектов в среде Unity. Объект исследования – игровая механика возврата во времени. Предмет исследования – универсальная архитектура для реализации механики возврата во времени. В рамках исследования рассматриваются компоненты Unity и способы их возврата во времени. Проведен обзор и анализ существующих на данный момент решений, рассмотрены их архитектуры и выявлены недостатки. По итогам проектирования и разработки реализована универсальная библиотека для внедрения разнообразных использований механики возврата объектов во времени в среде Unity. По итогам тестирования выявлены преимущества и недостатки разработанного инструмента в сравнении с существующими. В качестве основного преимущества разработанной библиотеки выступает уменьшение занимаемой записями состояний объектов памяти.
The purpose of this work is to research and develop a library for implementing the mechanics of returning objects in the Unity environment. The object of study is the game mechanics of going back in time. The subject of the research is a universal architecture for implementing the mechanics of returning in time. The main research methods are study and generalization, comparison, abstraction and classification. The scope of application of the results of the work is video game projects, the proposed architecture can be used in various game engines, the implementation results are applicable in game projects on Unity. The study looks at Unity components and how they go back in time. A review and analysis of currently existing solutions was carried out, their architectures were examined and shortcomings were identified. Based on the results of design and development, a universal library was implemented for introducing various uses of the mechanics of returning objects in time in the Unity environment. Based on the testing results, the advantages and disadvantages of the developed tool in comparison with existing ones were identified. The main advantage of the developed library is the reduction in the memory space occupied by records of object states.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 1
Last 30 days: 0