Details

Title Турбореактивный авиационный двухконтурный двигатель тягой 120 кН: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 13.03.03 «Энергетическое машиностроение» ; образовательная программа 13.03.03_12 «Турбины и авиационные двигатели»
Creators Любошиц Тимофей Андреевич
Scientific adviser Матвеев Юрий Владимирович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects турбореактивный двигатель; двухвальный газотурбинный двигатель; компрессор; камера сгорания; турбина; turbojet engine; two-shaft gas turbine engine; compressor; combustion chamber; turbine
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 13.03.03
Speciality group (FGOS) 130000 - Электро- и теплоэнергетика
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-2252
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32639
Record create date 8/28/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В рамках выпускной квалификационной работы были выполнены расчеты и разработка двухвального газотурбинного двигателя с тягой 120 кН, основанные на характеристиках прототипа CFM-56-5. В ходе выпускной квалификационной работы были выполнены: • Вариативный тепловой расчет двигателя. • Расчет компрессора. • Расчеты камеры сгорания. • Газодинамический расчёт и последующее проектирование турбины низкого давления. • Произведен сопряженный прочностной расчет лопатки, диска рабочего колеса, а также ротора турбины низкого давления. • Исследование инфракрасных характеристик авиационного двигателя.

This paper calculates and designs a twin-shaft gas turbine engine with a thrust of 120 kN based on the prototype CFM-56-5. During the final qualification work, the following tasks were performed: • Variative thermal calculation of the engine. • Compressor calculation. • Combustion chamber calculations. • Gas-dynamic calculation and subsequent design of low-pressure turbine. • Conjoint strength calculation of the blade, impeller disc, and low-pressure turbine rotor has been performed. • Investigation of infrared characteristics of an aircraft engine.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics