Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема работы – Параметрическая оптимизация собственных частот и форм колебаний конструкции навесных элементов грузового автомобиля. Численные расчеты производятся с помощью метода конечных элементов в программе LS-DYNA. Параметрическая оптимизация реализуется в программе LS-OPT. В работе рассмотрена задача повышения собственных частот конструкции навесного элемента. Математические расчеты сопоставляются с экспериментальными данными, полученными с помощью датчика ускорения. Представлены возможные пути улучшения характеристик модели, одним из которых является параметрическая оптимизация.
The topic of gradual qualification work is parametric optimization of natural frequencies and forms of vibrations of the structure of mounted elements of a truck. Numerical calculations are performed using the finite element method in LSDYNA. The work considers the problem of increasing the natural frequencies of the hinged element model. Mathematical calculations are compared with the experimental results obtained using an acceleration sensor. Possible ways to improve the performance of the model are presented, one of which is the parametrical optimization.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |