Details

Title Разработка концепции и элементов бренда для ООО «М-ПРОВИЛЬ»: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators Абсандзе Мария Хвичаевна
Scientific adviser Климин Анастасий Игоревич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects брендинг; разработка бренда; визуальная идентификация; корпоративный стиль; логотип; упаковка; маркетинговые коммуникации; узнаваемость бренда; branding; brand development; visual identification; corporate identity; logo; packaging; marketing communications; brand awareness
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3216
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\31644
Record create date 8/6/2024

Allowed Actions

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является создание единого и современного визуального стиля, который усилит узнаваемость бренда, сформирует положительный имидж компании и поддержит ее маркетинговые усилия. Работа выполнена на базе ООО «М-ПРОФИЛЬ». Использованные методы: теоретический анализ, эмпирическое исследование, сравнительный анализ, количественный анализ. Основные результаты работы: 1) изучено понятие и сущность бренда; 2) проанализированы инструменты внешних и внутренних коммуникаций в формировании бренда; 3) изучены особенности бренда и брендинга; 4) охарактеризована деятельность компании ООО «М-ПРОФИЛЬ»; 5) исследован существующий бренд компании; 6) созданы новые элементы бренда; 7) оценена экономическая эффективность внедрения новых визуальных элементов бренда. Область применения результатов ВКР заключаются в улучшении маркетинговых стратегий компании, оптимизации коммуникаций и повышении конкурентоспособности на рынке. Эти усовершенствования помогут компании более эффективно привлекать новых клиентов и укреплять доверие существующих, что способствует росту бренда и его узнаваемости. При работе над ВКР использованы цифровые технологии Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Google Forms, SurveyMonkey, Microsoft Excel, SPSS, Microsoft Word, Canva. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work the goal is to create a unified and modern visual style that will enhance brand awareness, form a positive image of the company and support its marketing efforts. The work has been carried out on the materials for M-PROFILE LLC. Research methods used: theoretical analysis, empirical research, comparative analysis, quantitative analysis. The main results of the graduate qualification work: 1) the concept and essence of the brand have been studied; 2) the tools of external and internal communications in brand formation are analyzed; 3) the features of the brand and branding have been studied; 4) the activity of the company "M-PROFILE" LLC is characterized; 5) the existing brand of the company has been investigated; 6) new brand elements have been created; 7) the economic efficiency of the introduction of new visual elements of the brand is evaluated. The areas of the graduate qualification work results application: they consist in improving the companys marketing strategies, optimizing communications, and increasing competitiveness in the market. These improvements will help the company to attract new customers more effectively and strengthen the trust of existing ones, which contributes to the growth of the brand and its recognition. Information technologies Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Google Forms, SurveyMonkey, Microsoft Excel, SPSS, Microsoft Word, Canva. were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Internet Authorized users SPbPU
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics