Details

Title Организация и проведения выставок в сфере B2B: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators Ларионов Илья Игоревич
Scientific adviser Рыхтик Дарья Николаевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects B2B выставка; логистика; BTL мероприятие; маркетинговые инструменты; личные продажи; B2B exhibition; logistics; BTL events; marketing tools; personal sales
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.02
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3289
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\31717
Record create date 8/6/2024

Allowed Actions

Action 'Download' will be available if administrator prepare required files

Group Anonymous
Network Internet

Целью работы является создание комплекса рекомендаций совершенствования организации и проведения B2B выставок, как с точки зрения организаторов, так и с точки зрения участия компании на примере группы транспортных компаний «Русмарин». Работа выполнена на базе ООО «Русмарин Глобал». Использованные методы: анализ научной литературы, проведение опроса. Основные результаты работы:  – изучение B2B выставок как явления;  – анализ наиболее успешных выставок в сфере логистики, как зарубежных, так и иностранных;  – проведение сравнительного и факторного анализа имеющихся маркетинговых инструментов на B2B выставках;  – проведение социологического исследования среди сотрудников группы транспортных компаний «Русмарин»;  – формирования комплекса решений имеющихся проблем в данном сегменте. Область применения результатов ВКР разработка маркетингового инструмента для повышения эффективности в рамках участия и анализа B2B выставок. При работе над ВКР использованы цифровые технологии сети Интернет и базы данных компании. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work the aim is to create a set of recommendations for improving the organization and holding of B2B exhibitions, both from the point of view of the organizers and from the point of view of the companys participation, using the example of the Rusmarin group of transport companies. The work has been carried out on the materials Rusmarin Global LLC. Research methods used: scientific literature, conducting a survey. The main results of the graduate qualification work: – studying B2B exhibitions as a phenomenon; – analysis of the most successful exhibitions in the field of logistics, both foreign and foreign; – conducting a comparative and factor analysis of available marketing tools at B2B exhibitions; – conducting a sociological study among employees of the Rusmarin group of transport companies; – formation of a set of solutions to existing problems in this segment. The areas of the graduate qualification work results application: Development of a marketing tool to increase efficiency in the framework of participation and analysis of B2B exhibitions. Information technologies of the Internet and the companys databases were used while working on the graduate qualification work. Conclusions. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Internet Authorized users SPbPU
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics