Details

Title: Продвижение бренда культурного пространства среди молодежной аудитории (на примере центрального выставочного зала «Манеж»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_04 «Реклама в международном сотрудничестве»
Creators: Богданова Александра Сергеевна
Scientific adviser: Карпов Дмитрий Анатольевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: продвижение брендов; культурные пространства; арт-институции; молодёжная аудитория; поколение Z; онлайн-сообщества; выставочный зал; ЦВЗ «Манеж»; brand promotion; cultural spaces; art institutions; youth audience; generation Z; online communities; exhibition hall; The Manege Central Exhibition Hall
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3423
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\29526

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В работе характеризуется понятие «культурное пространство», а также исследуются подходы к эмоционально-психологическому воздействию на целевую аудиторию при продвижении арт-институций.  Особое внимание уделено роли онлайн-сообщества и интернет-вовлечённости в продвижении культурных пространств. Также приведены примеры PR-продвижения арт-площадок из зарубежного опыта. В ходе исследования был изучен коммуникационный аспект деятельности СПБ ГБУК ЦВЗ «Манеж», для которого был проведен анализ конкурентной среды, анализ целевой аудитории, анализ PR-деятельности и SWOT-анализ. На основе полученных данных и рекомендаций руководителя отдела коммуникаций и PR выставочного зала был разработан проект закрытого арт-клуба, который включает в себя айдентику, характеристику целевой аудитории проекта, календарный план коммуникационного сопровождения и показатели эффективности.

The paper characterizes the concept of "cultural space" and also explores approaches to the emotional and psychological impact on the target audience in promoting art institutions. Special attention is paid to the role of online communities and Internet engagement in the promotion of cultural spaces. Examples of PR promotion for art spaces from foreign experience are also provided. In the course of the study, the communicative aspect of the activities of the Central Exhibition Hall of Manege was studied. For this purpose, an analysis of the competitive environment, an analysis of target audience, analysis of PR activity and SWOT analysis were conducted. Based on the obtained data and recommendations from the head of communications and PR department of the exhibition hall a project for a closed art club has been developed, including an identity, description of target audience for the project, communications calendar and performance indicators.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics