Details

Title: Коммуникационное сопровождение организации малого бизнеса (на примере бренда косметики 19Lab): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_04 «Реклама в международном сотрудничестве»
Creators: Нелюбина Софья Вадимовна
Scientific adviser: Сафонова Анна Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: коммуникационное сопровождение; малый бизнес; инструменты рекламного и PR-продвижения; косметический рынок; проект коммуникационного сопровождения; communication support; small business; advertising and PR promotion tools; cosmetics market; communication support project
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-3466
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\29567

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена анализу коммуникационного сопровождения организаций малого бизнеса на косметическом рынке и разработке проекта коммуникационного сопровождения для бренда косметики 19Lab. В работе рассматриваются теоретико-методологические основания коммуникационного сопровождения. Представлено сопоставление понятий «коммуникационное сопровождение», «PR-сопровождение» и «информационное сопровождение». Рассмотрены различные подходы к определению коммуникационного сопровождения. Определены цели и задачи коммуникационного сопровождения. Рассмотрены рекламные и PR-инструменты, используемые организациями малого бизнеса. Рассмотрены особенности коммуникационного сопровождения косметических организаций на примерах российских и зарубежных компаний. Дана характеристика коммуникационной деятельности бренда 19Lab. Проведен опрос с целью выявления конкурентов организации и предпочтительных каналов коммуникации с аудиторией. По результатам исследования разработан проект коммуникационного сопровождения, также проведена оценка эффективности реализованного проекта.

This work is devoted to the analysis of communication support for small business organizations in the cosmetics market and the development of a communication support project for the cosmetics brand 19Lab. The paper considers the theoretical and methodological foundations of communication support. A comparison of the concepts of "communication support", "PR support" and "information support" is presented. Various approaches to the definition of communication support are considered. The goals and objectives of communication support are defined. Advertising and PR tools used by small business organizations are considered. The features of communication support for cosmetic organizations are considered using the examples of Russian and foreign companies. The characteristic of the communication activity of the 19Lab brand is given. A survey was conducted to identify the organizations competitors and preferred channels of communication with the audience. Based on the results of the study, a communication support project was developed, and an assessment of the effectiveness of the implemented project was also carried out.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics