Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Предметом исследования является сотрудничество России и Испании в сфере образования. Целью данной работы является исследование сотрудничества России и Испании в контексте международного образования. В связи с поставленной целью, в данном исследовании были выделены следующие задачи: 1. Рассмотреть основные характеристики международного образования; 2. Исследовать понятие, принципы и характерные черты сетевого взаимодействия ВУЗов; 3. Изучить основные характеристики высшего образования в России и Испании; 4. Исследовать международное образовательное сотрудничество России и Испании; 5. Исследовать международные образовательные программы между Россией и Испанией; 6. Исследовать программу поддержки русского языка в Испании. Работа основана на качественных и количественных методах исследования. Качественное исследование в этой работе предполагает изученное использование и сбор тематических исследований, личного опыта, интервью, наблюдений. Количественное исследование необходимо для численных измерений конкретных аспектов исследования. В результате было проанализировано международное образование в контексте международного сотрудничества на примере двух стран: России и Испании. Также проведено сравнение систем высших образований в этих двух странах и исследовано международное образовательное сотрудничество между ними.
The subject of the study is the cooperation between Russia and Spain in the field of education. The purpose of this work is to study the cooperation between Russia and Spain in the context of international education. In connection with this goal, the following tasks were identified in this study: 1. Consider the main characteristics of international education; 2. To explore the concept, principles and characteristics of university networking; 3. To study the main characteristics of higher education in Russia and Spain; 4. To explore international educational cooperation between Russia and Spain; 5. To explore international educational programs between Russia and Spain; 6. To investigate the Russian language support program in Spain. The work is based on qualitative and quantitative research methods. Qualitative research in this work involves the studied use and collection of case studies, personal experiences, interviews, and observations. Quantitative research in this work is necessary for numerical measurements of specific aspects of the study, for measurement and analysis, which can be easily reproduced by other researchers. As a result, international education was analyzed in the context of international cooperation using the example of two countries: Russia and Spain. The comparison of higher education systems in these two countries was also carried out and the international educational cooperation between them was investigated.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- ВВЕДЕНИЕ
- ГЛАВА 1. ОБРАЗОВАНИЕ В КОНТЕКСТЕ МЕЖДУНАРОДНОГО СОТРУДНИЧЕСТВА
- 1.1. Основные характеристики международного образования
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |