Details

Title Самораскрытие подростков в межличностном общении: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 44.03.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.03.02_01 «Психология профессиональной деятельности»
Creators Юшкина Александра Дмитриевна
Scientific adviser Оленникова Марина Васильевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects самораскрытие; подростки; процесс общения; отношение; характеристики; темы; self-disclosure; adolescents; communication process; attitude; characteristics; topics
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 44.03.02
Speciality group (FGOS) 440000 - Образование и педагогические науки
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4796
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\29433
Record create date 7/5/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию самораскрытия подростков школ России. В процессе исследования был проведен анализ отношения к самораскрытию, характеристик и вариативности тем самораскрытия подростков в про-цессе межличностного общения при помощи комплекса диагностических методик. Полученные данные были обработаны методами математической статистики. Выявлены преобладающие темы подростков в процессе самораскрытия. Обнаружены значимые различия в характеристиках самораскрытия мальчиков и девочек. Описан профиль респондентов в контексте интенсивности проявления самораскрытия с разными партнерами по общению. Установлены статистически значимые взаимосвязи между отношением к самораскрытию, характеристиками и вариативностью тем.

This work is devoted to the study of self-disclosure of adolescents of schools in Russia. In the process of the study was analyzed the attitude to self-disclosure, characteristics, and variability of themes of self-disclosure of adolescents in the process of interpersonal communication using a set of diagnostic techniques. The obtained data were processed by methods of mathematical statistics. The predominant themes of adolescents in the process of self-disclosure were revealed. Significant differences in the characteristics of self-disclosure of boys and girls were found. The profile of respondents in the context of intensity of self-disclosure with different communication partners is described. Statistically significant correlations were found between attitudes toward self-disclosure, characteristics, and theme variability.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics