Details

Title: Кросс-культурные особенности ценностных ориентаций студентов: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 44.03.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.03.02_01 «Психология профессиональной деятельности»
Creators: Вэн Синьюй
Scientific adviser: Гулк Елена Борисовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: ценности; ценностные ориентации; кросс-культурный подход; студенческий возраст; values; value orientations; cross-cultural approach; student age.
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 44.03.02
Speciality group (FGOS): 440000 - Образование и педагогические науки
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-4930
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\29453

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема исследования Кросс-культурные особенности ценностных ориентаций студентов. Цель работы - изучение кросс-культурных особенностей ценностных ориентаций студентов. Для этого был проведен сравнительный анализ показателей ценностных и смысложизненных ориентаций российских и китайских студентов по различным измерениям ценностей. Для обработки данных применялись методы математической статистики. В ходе опытно-экспериментальной работы были выделены общие особенности иерархии жизненных ценностей, а также установлены статистически значимые различия в изучаемых показателях российских и китайских студентов.

Theme of the study Cross-cultural features of value orientations of students. The purpose of the work is to study cross-cultural features of students value orientations. For this purpose, a comparative analysis of the indicators of value and meaning-life orientations of Russian and Chinese students on various dimensions of values was carried out. The methods of mathematical statistics were used for data processing. In the course of experimental work, the general features of the hierarchy of life values were identified, and statistically significant differences in the studied indicators of Russian and Chinese students were established.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics