Details

Title Разработка дизайн-концепции серии цифровых плакатов на основе социально-психологических исследований: выпускная квалификационная работа магистра: направление 54.04.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.04.01_06 «Дизайн в цифровом маркетинге»
Creators Антоненкова Арина Евгеньевна
Scientific adviser Вуль Ольга Александровна
Other creators Лямин Борис Михайлович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects серия плакатов; цифровые плакаты; визуальная реклама; цифровой маркетинг; психология творческой личности; series of posters; digital posters; visual advertising; digital marketing; psychology of creative personality
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 54.04.01
Speciality group (FGOS) 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5033
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32550
Record create date 8/28/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена проектированию серии цифровых плакатов с целью продвижения бренда в сети Интернет. Целью работы является проектирование серии плакатов с учётом психологических особенностей целевой аудитории. Задачи: 1. Провести анализ социально-психологических исследований как обоснования маркетинговых решений. 2. Провести анализ социально-культурного контекста на примере дополнительного образования г. Смоленска. 3. Разработать дизайн-концепцию серии цифровых плакатов на основе проведенных исследований. 4. Создать серийные цифровые плакаты для различных информационных носителей. Разработать анимационную графику для цифровых плакатов. 5. Подготовить информационно-графические материалы к презентации ВКР. При выполнении работы использовались программные графические редакторы и дизайн-система с открытым исходным кодом.

The purpose of the research conducting a study of the psychology of the impact of graphic techniques used in the process of creating a series of posters, and designing a series of posters based on these techniques. This work is devoted to the design of a series of digital posters in order to promote the brand on the Internet. Tasks that were solved during the study: 1. To analyze socio-psychological research as a justification for marketing decisions. 2. To analyze the socio-cultural context on the example of additional education in Smolensk. 3. To develop a design concept for a series of digital posters based on the conducted research. 4. Create serial digital posters for various information media. Develop animated graphics for digital posters. 5. Prepare information and graphic materials for the presentation of the FQW. Software graphic editors and an open source design system were used in the execution of the work.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 1

Detailed usage statistics