Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию рекуперации в электротранспорте и разработке алгоритма оптимизации профиля скорости движения транспортного средства с учетом рекуперации. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение модели электрической установки с асинхронным двигателем, разработанной в лаборатории виртуально-имитационного моделирования СПбПУ совместно с представителями лаборатории Siemens. 2. Сравнение результатов работы модели и экспериментальных данных для электродвигателей разной мощности, верификация модели. 3. Формулирование задачи оптимизации профиля скорости для минимизации энергозатрат с учетом ограничения на расстояние. 4. Разработка алгоритма для вычисления оптимальных параметров профиля скорости для минимизации энергозатрат при движении транспортного средства с электродвигателем. 5. Применение разработанного алгоритма для вычисления оптимального профиля движения автобуса с электродвигателем между двумя остановками. В ходе выполнения исследования было проведено моделирование работы асинхронного двигателя, исследованы особенности рекуперации в электродвигателях. В результате проведенного исследования была поставлена задача оптимизации профиля с ограничением на пройденное расстояние, был разработан алгоритм нахождения оптимальных параметров входного профиля скорости для минимизации энергозатрат.
The given work is devoted to the study of recuperation in electric transport and the development of an algorithm for optimizing the vehicle speed profile, taking into account recuperation. The research set the following goals: 1. Studying the model of an electric installation with an asynchronous motor, developed in the laboratory of virtual simulation modeling of SPbPU together with representatives of the Siemens laboratory. 2. Comparing the results of the model and experimental data for electric motors of different power, verification of the model. 3. Formulation of the problem of optimizing the speed profile to minimize energy consumption, taking into account the limitation on the distance. 4. Development of an algorithm for calculating the optimal parameters of the speed profile to minimize energy consumption when driving a vehicle with an electric motor. 5. Using the developed algorithm to calculate the optimal motion profile of a bus with an electric motor between two stops. In the course of the study, the operation of an asynchronous motor was simulated, and the features of recuperation in electric motors were investigated. As a result of the conducted research, the task of optimizing the process was set of course, with a limitation on the distance traveled, an algorithm was developed to find the optimal input speed profile parameters to minimize energy consumption.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |