Details

Title Формирование иноязычных речевых умений монологической речи учащихся на основе цифровой таксономии Блума: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators Каленик Ульяна Михайловна
Scientific adviser Халяпина Людмила Петровна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects иностранный язык; иноязычные речевые умения; умения монологической речи; таксономия Блума; мобильные приложения; комплекс упражнений; foreign language; foreign language writing; writing skills; mobile learning; Blooms taxonomy; mobile applicattion; a set of exercises
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5422
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33642
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данном исследовании рассматриваются методические особенности развития иноязычных речевых умений монологической речи у учащихся средней школы с помощью таксономии Блума. Для достижения этой цели был разработан авторский комплекс упражнений, состоящий из пяти блоков упражнений, которые соответствуют пяти уровням таксономии Блума. Эффективность указанного комплекса была установлена посредством тестирования экспериментальной группы учеников.

This study examines the methodological features of the development of foreign language speech skills of monologue speech in secondary school students using Blooms taxonomy. To achieve this goal, an authors set of exercises has been developed, consisting of five blocks of exercises that correspond to the five levels of Blooms taxonomy. The effectiveness of this complex was established by testing an experimental group of students.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics