Details

Title Жанрово-стилистические особенности текста маркетинговых материалов и специфика их перевода на русский язык: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_02 «Перевод и современные технологии в лингвистике»
Creators Кургузов Илья Александрович
Scientific adviser Большакова Анна Владимировна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects маркетинговые материалы; рекламный текст; стилистические особенности; перевод маркетинговых материалов; финтех; marketing materials; advertising text; stylistic features; translation of marketing materials; fintech
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5437
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33657
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работы посвящена жанрово-стилистическим особенностям текста маркетинговых материалов и специфике их перевода на русский язык. В работе проводится анализ текстов англоязычных маркетинговых материалов и их перевод на русский язык на примере веб-сайтов компаний в сфере финансовых технологий (финтех). Анализ позволил выявить основные стилистические особенности маркетинговых материалов в сфере финтех и определить закономерности перевода данных материалов на русский язык. Результаты исследования могут послужить справочным материалом при переводе текстов маркетинговых материалов, а также при дальнейшем исследовании особенностей их перевода.

This study is dedicated to the genre and stylistic features of marketing materials and the characteristics of their translation into the Russian language. The study analyzes English-language marketing materials and their translation into Russian using the examples from the websites of companies in the financial technology (fintech) sector. The analysis reveals the main stylistic features of fintech marketing materials and identifies patterns in translating these materials into Russian. The research findings can be used as a reference material for translating marketing texts, as well as for further study of the peculiarities of their translation.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics