Details

Title Формирование иноязычных речевых умений диалогической речи учащихся на основе использования медиатекстов жанра интервью: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators Мамлиев Даниил Алексеевич
Scientific adviser Халяпина Людмила Петровна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects иностранный язык; диалогическая речь; медиатекст; интервью; комплекс упражнений; экспериментальное обучение; foreign language; dialogic speech; mediatext; interview; complex of exercises; experimental training
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5442
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33662
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данном исследовании рассматриваются методические особенности формирования иноязычных речевых умений диалогической речи учащихся на основе использования интервью как жанра медиатекста. Отмечается, что медиатекст имеет потенциал в сфере обучения иностранному языку и может быть использован на занятиях в процессе обучения диалогической речи. В рамках исследования были разработаны два комплекса упражнений, основанных на работе с интервью разных форматов: интервью на платформе YouTubе и печатное интервью. Также было осуществлено экспериментальное обучение, результаты которого подтверждают эффективность разработанных комплексов и оправдывают использование медиатекста жанра интервью в образовательных целях.

This study examines the methodological features of developing foreign language dialogical speech skills of students based on the use of interviews as a genre of media text. It is noted that media text has potential in the field of foreign language education and can be used in classes to teach dialogical speech. Two sets of exercises were developed within the framework of the study, based on working with interviews of different formats: interviews on the platform YouTube and printed interviews. Experimental teaching was also conducted, the results of which confirm the effectiveness of the developed sets and justify the use of media text of the interview genre for educational purposes.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics