Details

Title Применение игр для обучения говорению на английском языке в рамках подготовки к Общему государственному экзамену: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators Сергеева Елизавета Анатольевна
Scientific adviser Полякова Марина Викторовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects обучение английскому языку; формирование навыков говорения; игра; настольная игра; English language training; formation of speaking skills; game; board game
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5456
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33676
Record create date 8/29/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Работа посвящена теме применения игр для обучения говорению на английском языке в рамках подготовки к общему государственному экзамену. Целью выпускной квалификационной работы является создание настольной игры, направленной на развитие навыков говорения, в рамках подготовки к ОГЭ по английскому языку. В ходе работы рассмотрены такие ключевые понятия как «виды речевой деятельности» «говорение», «монологическая речь», «диалогическая речь», «игра». В рамках исследовательской работы были изучены теоретические основы понятия «говорения» и формирования навыка говорения, собрана информация о игре как средстве обучения на уроках, а также проанализирован раздел «Говорения» на ОГЭ. Практическая значимость исследования заключается в отборе и анализе существующих обучающих настольных игр таких как "Brain Box", "Tell tale", "5 Second Rule", "The Art of Conversation", направленных на развитие навыка говорения. Также разработана и апробирована настольная игра "Language Eaters" на уроке английского языка у учащихся 9-го класса.

The study is devoted to the topic of using games to teach English speaking in preparation for the Basic State Examination. The purpose of the study is to create a board game aimed at developing speaking skills in preparation for the BSE in English. In the course of the work, such key concepts as "types of speech activity", "speaking", "monologue speech", "dialogic speech", "game" are considered. As part of the research work, the theoretical foundations of the concept of "speaking" and the formation of speaking skills were studied, information about the game as a means of teaching in the classroom was collected, and the section "Speaking" at the BSE was analyzed. The practical significance of the research lies in the selection and analysis of existing educational board games such as "Brain Box", "Tell tale", "5 Second Rule", "The Art of Conversation" aimed at developing speaking skills. The board game "Language Eaters" was also developed and tested in an English lesson for 9th grade students.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics