Details

Title Кросс-культурный анализ текстов для чтения на занятиях по русскому языку как иностранному с китайскими студентами: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_03 «Теория и методика преподавания русского языка как иностранного»
Creators Ван Синбо
Scientific adviser Крундышев Михаил Аркадьевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects студент; русский язык; кросс-культурный анализ; упражнение; чтение; межкультурная коммуникация; student; Russian language; cross-cultural analysis; exercise; reading; intercultural communication
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5514
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\31479
Record create date 8/6/2024

Allowed Actions

Action 'Download' will be available if administrator prepare required files

Group Anonymous
Network Internet

В данной работе рассматривается кросс-культурный анализ текстов для чтения на занятиях по русскому языку как иностранному с китайскими студентами. Даны общие понятия по выбранной теме и представлена теоретическая база, включающая кросс-культурные аспекты чтения и восприятия текста. Проведен сравнительный анализ учебно-методических материалов по обучению китайских студентов русскому языку, включая тексты для чтения и связанные с ними упражнения. В результате исследования были разработаны методические рекомендации и упражнения, учитывающие кросс-культурные особенности китайских студентов. Это включает адаптацию текстов для чтения, а также разработку заданий, направленных на улучшение понимания и анализа текстов.

This paper examines the cross-cultural analysis of texts for reading in classes on Russian as a foreign language with Chinese students. General concepts on the chosen topic are given and a theoretical framework is presented, including cross-cultural aspects of reading and perception of the text. A comparative analysis of educational and methodological materials for teaching Chinese students the Russian language, including reading texts and related exercises, has been carried out. As a result of the research, methodological recommendations and exercises were developed that take into account the cross-cultural characteristics of Chinese students. This includes the adaptation of texts for reading, as well as the development of tasks aimed at improving the understanding and analysis of texts.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Internet Authorized users SPbPU
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics