Details

Title Цифровые коммуникации в сопровождении центров проектной деятельности молодежи: выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_04 «Стратегические коммуникации в индустриях 4.0»
Creators Лазенюк Неля Тимуровна
Scientific adviser Пивоваров Александр Михайлович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects цифровые коммуникации; молодежь; научно-образовательная среда; социальные сети; контент; digital communications; youth; scientific and educational environment; social networks; content
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5686
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32023
Record create date 8/26/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В данной выпускной квалификационной работе рассматривается влияние цифровой коммуникации на взаимодействие организаций научно-образовательной среды с целевой аудиторией. В аналитической части работы поведен анализ влияния на целевую аудиторию таких факторов, как уровень осведомленности и удовлетворенности студентов текущими коммуникациями в конкретной организации – центре проектной деятельности молодежи «Точка кипения – Фаблаб». Также были рассмотрены коммуникационные практики, которые на данный момент используются в организации, определена целевая аудитория и ключевые сообщения для каждого сегмента. Проведен анализ влияния различных типов контента на аудиторию и выявлены её предпочтения в коммуникации. В результате работы была составлена программа развития коммуникаций центре проектной деятельности молодежи «Точка кипения – Фаблаб» с помощью цифровых инструментов.

This final qualifying work examines the impact of digital communication on the interaction of organizations in the scientific and educational environment with the target audience. In the analytical part of the work, the analysis of the impact on the target audience of such factors as the level of awareness and satisfaction of students with current communications in a particular organization – the center for youth project activities "Boiling Point – Fablab" is carried out. The communication practices that are currently used in the organization were also reviewed, the target audience and key messages for each segment were identified. The analysis of the influence of various types of content on the audience was carried out and its preferences in communication were revealed. As a result of the work, a program for the development of communications at the center for youth project activities "Boiling Point – Fablab" was compiled using digital tools.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 2 
Last 30 days: 2

Detailed usage statistics