Details

Title Коммуникация с потребителем в цифровой среде (на примере индустрии туризма): выпускная квалификационная работа магистра: направление 42.04.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.04.01_04 «Стратегические коммуникации в индустриях 4.0»
Creators Азаренко Мария Юрьевна
Scientific adviser Авакова Элина Борисовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects коммуникация; цифровая среда; индустрия туризма; коммуникационные технологии; коммуникационная платформа; продвижение; keywords: communication; digital environment; tourism industry; communication technology; communication platform; promotion
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 42.04.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5688
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32025
Record create date 8/26/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию коммуникаций с потребителем в цифровой среде в индустрии туризма. Задачи, которые были решены в ходе исследования: 1. Исследовать теоретические аспекты коммуникаций. 2. Изучить коммуникационные цифровые технологии и инновации в индустрии туризма. 3. Рассмотреть коммуникацию и продвижение в индустрии туризма. 4. Дать характеристику деятельности «Bnovo». 5. Провести ситуационный анализ компании. 6. Изучить, как происходит коммуникация с потребителем в компании «Bnovo». 7. Разработать коммуникационную платформу. 8. Описать способы продвижения коммуникационной платформы. Работа проведена на базе компании «Bnovo», где собиралась значительная часть представленного материала. Был проведен swot-анализ компании, описаны сильные и слабые стороны, угрозы и возможности; проведен ситуационный анализ – определены конкуренты; проведено глубинное интервью и экспертный опрос, написан комплекс мер для успешного продвижения коммуникационной платформы. В результате были сформулированы рекомендации по разработке и продвижению коммуникационной платформы в индустрии туризма и подтвердилась гипотеза исследования.

Topic of the final qualifying work: «Communication with consumers in the digital environment (using the example of the tourism industry)». This work is devoted to the study of communications with consumers in the digital environment in the tourism industry. Tasks that were solved during the research: 1. Explore theoretical aspects of communications 2. Study digital communication technologies and innovations in the tourism industry. 3. Consider communication and promotion in the tourism industry 4. Describe the activities of «Bnovo». 5. Conduct a situational analysis of the company. 6. Study how communication with consumers occurs at the «Bnovo» company. 7. Develop a communication platform. 8. Describe ways to promote a communication platform. The work was carried out on the basis of the «Bnovo» company, where a significant part of the presented material was collected. A swot analysis of the company was carried out, strengths and weaknesses, threats and opportunities were described; a situational analysis was carried out - competitors were identified; An in-depth interview and expert survey were conducted, a set of measures was written for the successful promotion of the communication platform. As a result, recommendations were formulated for the development and promotion of a communication platform in the tourism industry and the research hypothesis was confirmed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 5 
Last 30 days: 5

Detailed usage statistics