Details

Title Межкультурные коммуникации в индустрии моды: выпускная квалификационная работа магистра: направление 39.04.01 «Социология» ; образовательная программа 39.04.01_03 «Социология коммуникаций и медиааналитика»
Creators Тарасова Юлия Евгеньевна
Scientific adviser Розова Наталья Константиновна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects межкультурные коммуникации; индустрия моды; культурные факторы; социологический анализ; intercultural communications; fashion industry; cultural factors; sociological analysis
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 39.04.01
Speciality group (FGOS) 390000 - Социология и социальная работа
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5775
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32047
Record create date 8/26/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию межкультурных коммуникаций в индустрии моды. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Провести обзор теоретических подходов к межкультурным коммуникациям в индустрии моды. 2. Проанализировать современное межкультурное взаимодействие в модной индустрии. 3. Описать социологические методы, применяемые для исследования межкультурных коммуникаций в индустрии моды. 4. Разработать программу социологического исследования межкультурных коммуникаций в индустрии моды. 5. Представить результаты исследования межкультурных коммуникаций методом интервьюирования и анкетирования. 6. Разработать собственную систему рекомендация для успешного взаимодействия работников индустрии моды различных культур. В результате проведенного исследования были выявлены особенности современных межкультурных коммуникаций в индустрии моды и предложены рекомендации для успешного взаимодействия работников индустрии моды на основе выявленных проблем.

This work is devoted to the study of intercultural communications in the fashion industry. The tasks that were solved in the course of the research: 1. To conduct a review of theoretical approaches to intercultural communications in the fashion industry. 2. To analyze contemporary intercultural communication in the fashion industry. 3. To describe the sociological methods used to study intercultural communication in the fashion industry. 4. Develop a program of sociological study of intercultural communication in the fashion industry. 5. To present the results of the study of intercultural communications by interviewing and questionnaire method. 6. To develop own system of recommendation for successful interaction of fashion industry workers of different cultures. As a result of the conducted research the peculiarities of modern intercultural communications in the fashion industry were revealed and recommendations for successful interaction of fashion industry workers on the basis of the identified problems were proposed.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics