Details

Title Социологический анализ фотографии как средства визуальной коммуникации: выпускная квалификационная работа магистра: направление 39.04.01 «Социология» ; образовательная программа 39.04.01_03 «Социология коммуникаций и медиааналитика»
Creators Плетнева Анжела
Scientific adviser Авакова Элина Борисовна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects социологический анализ; анализ фотографии; фотография; средство визуальной  коммуникации; визуальная коммуникация; sociological analysis; analysis of photography; photography; means of visual communication; visual communication
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 39.04.01
Speciality group (FGOS) 390000 - Социология и социальная работа
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5806
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32059
Record create date 8/26/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная выпускная квалификационная работа посвящена проведению социологического анализа фотографии в контексте ее использования как средства визуальной коммуникации. Основной целью работы является исследование влияния фотографии на социальные взаимодействия, формирование общественного мнения и коммуникацию в целом. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Дать определение визуальной коммуникации, описать ее виды и функции. 2. Дать определение фотографии, которая является средством визуальной коммуникации. 3. Провести анализ тенденций использования фотографий в цифровой среде. 4. Описать программу социологического исследования восприятия фотографии. 5. Проанализировать результаты проведенных исследований. 6. Разработать рекомендации по использованию фотографии как средства визуальной коммуникации. Автором проведены социологические исследования посредством анкетирования и контент-анализа с целью выявления потребительских предпочтений и даны рекомендации по их изменению.

This final qualifying work is devoted to conducting a sociological analysis of photography in the context of its use as a means of visual communication. The main goal of the work is to study the influence of photography on social interactions, the formation of public opinion and communication in general. Problems that were solved during the study: 1. Define visual communication, describe its types and functions. 2. Define photography, which is a means of visual communication. 3. Analyze trends in the use of photographs in the digital environment. 4. Describe the program of sociological research into the perception of photography. 5. Analyze the results of the research. 6. Develop recommendations for the use of photography as a means of visual communication. The author conducted sociological research through questionnaires and content analysis to identify consumer preferences and made recommendations for changing them.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics