Details

Title Абстрактные формы в рекламных коммуникациях: выпускная квалификационная работа магистра: направление 54.04.01 «Дизайн» ; образовательная программа 54.04.01_01 «Коммуникативный дизайн»
Creators Карими Едрис
Scientific adviser Лаптев Владимир Владимирович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Инженерно-строительный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects абстрактные формы; реклама; декоративные искусства; ковры; ювелирные изделия; abstract forms; advertising; decorative arts; rugs; jewelry
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 54.04.01
Speciality group (FGOS) 540000 - Изобразительное и прикладные виды искусств
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5886
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\32121
Record create date 8/28/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью данной работы является определение влияния абстрактных форм на формирование рекламных образов на примере серия плакатов для выставки декоративно-прикладного исскуства Афганистана. Решаемые в ходе исследования задачи: 1. Изучить концепцию абстрактных форм в рекламе. 2. Исследовать особенность абстрактных форм в рекламе, их эмоциональные и когнитивные аспекты. 3. Исследовать контекстуальные факторы и использование абстрактных форм. 4. Сформулировать рекомендации для рекламодателей, маркетологов и творческих агентств относительно использования абстрактных форм в рекламных коммуникациях. 5. Разработать серию рекламных плакатов с абстрактными образами для выставки декоративно-прикладного искусства Афганистана на основе изучения исторического и культурного значения афганского искусства. В результате выполненной работы изучена концепция абстрактных форм в рекламе. Исследована особенность абстрактных форм в рекламе, их эмоциональные и когнитивные аспекты. Последовательно изучены контекстуальные факторы и использование абстрактных форм. Итогом исследовательской работы в диссертации сформулированы рекомендации для рекламодателей, маркетологов и творческих агентств относительно использования абстрактных форм в рекламных коммуникациях. В практической части разработана серия рекламных плакатов с абстрактными образами для выставки декоративно-прикладного искусства Афганистана на основе изучения исторического и культурного значения афганского искусства. В процессе работы используются графические редакторы и дизайн-системы с открытым исходным кодом.

The purpose of the research is to determine the influence of abstract forms on the formation of advertising images using the example of a series of posters for an exhibition of decorative and applied arts in Afghanistan. Tasks that were solved during the study: 1. Learn the concept of abstract shapes in advertising. 2. Explore the peculiarities of abstract forms in advertising, their emotional and cognitive aspects. 3. Explore contextual factors and the use of abstract forms. 4. Formulate recommendations for advertisers, marketers and creative agencies regarding the use of abstract forms in advertising communications. 5. Develop a series of advertising posters with abstract images for the exhibition of decorative and applied arts of Afghanistan based on the study of the historical and cultural significance of Afghan art. As a result of the work performed, the concept of abstract forms in advertising was studied. The peculiarity of abstract forms in advertising, their emotional and cognitive aspects have been studied. Contextual factors and the use of abstract forms are examined in a consistent manner. As a result of the research work, the dissertation formulated recommendations for advertisers, marketers and creative agencies regarding the use of abstract forms in advertising communications. In the practical part, a series of advertising posters with abstract images was developed for the exhibition of decorative and applied arts of Afghanistan based on the study of the historical and cultural significance of Afghan art. In the process of work, graphic editors and open source design systems are used.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print
Internet Authorized users SPbPU
Read Print
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics