Details
Title | Analysing e - commerce Market in China and Russia: considering current status, implemented methods, strategies in use and future development: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.04.06_04 «Международные торговые отношения (международная образовательная программа)» |
---|---|
Creators | Аньцзээр Айкэжэму |
Scientific adviser | Данияли Сара |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли |
Imprint | Санкт-Петербург, 2024 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | e-commerce ; sino-russian cross-border ; digital export |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 38.04.06 |
Speciality group (FGOS) | 380000 - Экономика и управление |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5902 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Record key | ru\spstu\vkr\33798 |
Record create date | 9/9/2024 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Целью данной статьи является подробное изложение основ электронной коммерции. Подробно описывая потребительское поведение китайских клиентов и спрос на продукцию на китайском рынке, она может служить стратегическим ориентиром для выхода на китайский рынок. Проанализировав тенденции рынка и сторонние сервисные агентства в Китае и России, мы излагаем текущее состояние развития электронной коммерции в двух странах. Сравните различия во внутренних рынках электронной коммерции между двумя странами с помощью стратегий выхода на рынок двух стран. Во второй главе модели экспорта электронной коммерции Китая и России объясняются с помощью модели 4P, сравниваются модели экспорта электронной коммерции двух стран, а результаты каждой модели анализируются для достижения эталонного эффекта. Электронная коммерция значительно выросла в обеих странах за последнее десятилетие, став важной частью их экономик. В этом исследовании будут изучены основные сходства и различия между китайским и российским рынками электронной коммерции, рассмотрены такие факторы, как размер рынка, поведение потребителей, нормативно-правовая среда и технологическая инфраструктура. Для проведения данного исследования будут описаны инновации и успехи бизнес-моделей платформ B2B и B2C в Китае и России, а также будут даны некоторые предложения относительно будущих стратегий предприятий электронной коммерции по выходу на российский или китайский рынок. При сборе необходимых для работы данных использовались поисковые системы Google, Yandex. Для обработки данных использовались программы MS Office.
The purpose of this article is to elaborate on the basics of e-commerce. By elaborating on the consumption behavior of Chinese customers and the product demand in the Chinese market, it can serve as a strategic reference for entering the Chinese market. After analyzing the market trends and third-party service agencies in China and Russia, we expound on the current status of e-commerce development in the two countries. Compare the differences in the internal e-commerce markets between the two countries through the market entry strategies of the two countries. In the second chapter, the e-commerce export models of China and Russia are explained through the 4P model, the e-commerce export models of the two countries are compared, and the results of each model are analyzed to achieve a reference effect. E-commerce has grown significantly in both countries over the past decade, becoming an important part of their respective economies. This study will explore the key similarities and differences between the Chinese and Russian e-commerce markets, examining factors such as market size, consumer behavior, regulatory environment and technological infrastructure. In order to carry out this research, the innovation and success of B2B and B2C platform business models in China and Russia will be described, and some suggestions will be provided for the future strategies of e-commerce enterprises to enter the Russian or Chinese market. When collecting the data necessary for the work, the search engines Google, Yandex were used. MS Office programmes were used for data processing.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
- ABSTRACT
- РЕФЕРАТ
- INTRODUCTION
- 1. THE CONCEPT OF CROSS BORDER E-COMMERCE AND ITS IMPACTS IN CHINA
- 1.1. General information and understanding of E-commerce
- 1.1.1. Classification of e-commerce
- 1.1.2. Current e-commerce development situation in China
- 1.2. Analyzing the Chinese customer concept,products and demand sides in China
- 1.2.1. Customer concept
- 1.2.2. Products and demand sides in China
- 1.2.3. Drivers of e-commerce in China
- 1.3. The role of trends and third party providers in China and Russia e-commerce development
- 1.3.1. The role of trends in China and Russia
- 1.3.2. The role of the third party service providers in China and Russia
- 1.4. Comparing Russian market to Chinese market considering the possible bussiness models
- 2. THE OVERVIEW OF THE METHODOLOGIES TO SCRUTINIZE THE GLOBAL USAGE OF DIGITAL EXPORT
- 2.1. The digital export model
- 2.2. The digital export model applied in the Chinese market
- 2.3. The digital export model applied in the Russian market
- 2.4. The comparison between Chinese and Russian digital Expert Models
- 3. ANALYSING DEVELOPMENT PROCESSES IN E-COMMERCE CONSIDERING THE PROMISING AREAS IN RUSSIAN AND CHINIES MARKET
- 3.1. Sino-Russian Cross-border e-commerce development
- 3.2. Analysing the problems existing in Sino-Russian trade and cross-border e-commerce
- 3.3. Analysing the Enlightenment of China’s electronic commerce to Russia
- 3.4. Analysing China’s electronic commerce blowout for the next 10 years(with comparison to Russia’s e-commerce
- 3.4.1. China’s electronic commerce blowout for the next 10 years
- 3.4.2. Russia’s electronic commerce blowout for the next 10 years
- 3.5. Analysing Current State and Development Prospects in China
- 3.5.1. Current State in China
- 3.5.2. Development Prospects in China
- 3.6. Promising areas of increasing consumer demand in the e-commerce segment,contributing to its further development as recommendations
- CONCLUSION
- REFERENCES
Access count: 5
Last 30 days: 0