Details

Title Analysing e - commerce Market in China and Russia: considering current status, implemented methods, strategies in use and future development: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.04.06_04 «Международные торговые отношения (международная образовательная программа)»
Creators Аньцзээр Айкэжэму
Scientific adviser Данияли Сара
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects e-commerce; sino-russian cross-border; digital export
Document type Master graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Master
Speciality code (FGOS) 38.04.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-5902
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\33798
Record create date 9/9/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью данной статьи является подробное изложение основ электронной коммерции. Подробно описывая потребительское поведение китайских клиентов и спрос на продукцию на китайском рынке, она может служить стратегическим ориентиром для выхода на китайский рынок. Проанализировав тенденции рынка и сторонние сервисные агентства в Китае и России, мы излагаем текущее состояние развития электронной коммерции в двух странах. Сравните различия во внутренних рынках электронной коммерции между двумя странами с помощью стратегий выхода на рынок двух стран. Во второй главе модели экспорта электронной коммерции Китая и России объясняются с помощью модели 4P, сравниваются модели экспорта электронной коммерции двух стран, а результаты каждой модели анализируются для достижения эталонного эффекта. Электронная коммерция значительно выросла в обеих странах за последнее десятилетие, став важной частью их экономик. В этом исследовании будут изучены основные сходства и различия между китайским и российским рынками электронной коммерции, рассмотрены такие факторы, как размер рынка, поведение потребителей, нормативно-правовая среда и технологическая инфраструктура. Для проведения данного исследования будут описаны инновации и успехи бизнес-моделей платформ B2B и B2C в Китае и России, а также будут даны некоторые предложения относительно будущих стратегий предприятий электронной коммерции по выходу на российский или китайский рынок. При сборе необходимых для работы данных использовались поисковые системы Google, Yandex. Для обработки данных использовались программы MS Office.

The purpose of this article is to elaborate on the basics of e-commerce. By elaborating on the consumption behavior of Chinese customers and the product demand in the Chinese market, it can serve as a strategic reference for entering the Chinese market. After analyzing the market trends and third-party service agencies in China and Russia, we expound on the current status of e-commerce development in the two countries. Compare the differences in the internal e-commerce markets between the two countries through the market entry strategies of the two countries. In the second chapter, the e-commerce export models of China and Russia are explained through the 4P model, the e-commerce export models of the two countries are compared, and the results of each model are analyzed to achieve a reference effect. E-commerce has grown significantly in both countries over the past decade, becoming an important part of their respective economies. This study will explore the key similarities and differences between the Chinese and Russian e-commerce markets, examining factors such as market size, consumer behavior, regulatory environment and technological infrastructure. In order to carry out this research, the innovation and success of B2B and B2C platform business models in China and Russia will be described, and some suggestions will be provided for the future strategies of e-commerce enterprises to enter the Russian or Chinese market. When collecting the data necessary for the work, the search engines Google, Yandex were used. MS Office programmes were used for data processing.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 4 
Last 30 days: 3

Detailed usage statistics