Details

Title Обеспечение конкурентоспособности ПАО «КАМАЗ» на международных рынках: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_02 «Международная торговля (международная образовательная программа) / International Trade (International Educational Program)»
Creators Акопян Виолетта Владимировна
Scientific adviser Никифорова Жанна Александровна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects конкурентоспособность ; экспорт ; импорт ; стратегии ; международный рынок ; создание совместного предприятия ; анализ торговых ; отношений ; Россия ; Бразилия ; Африка ; competitiveness ; export ; import ; strategies for entering the international market ; creation of a joint venture ; analysis of trade relations ; Russia ; Brazil ; Africa
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1579
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35939
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена ПАО «КАМАЗ». В ходе работы были рассмотрены основные аспекты деятельности компании «КАМАЗ», уровень конкурентоспособности этого предприятия, а также проведены различные анализы для изучения потенциала выхода компании на новые международные рынки. Результатом работы стали рекомендации по повышению конкурентоспособности ПАО«КАМАЗ», а также разработка стратегии выхода компании на новые международные рынки в Бразилии и Африке. Источниками информации являются данные официальных интернет-ресурсов ,аналитических и статистических агентств.

This study examines the present status and prospects of KAMAZs global competitiveness, proposing suggestions to enhance the companys standing in the rapidly evolving international market. In the process of this research, the following tasks were solved: 1. To assess the current position of KAMAZ PJSC in international markets. 2. Identify the strengths and weaknesses of the company in comparison with competitors. 3. Consider the main barriers and risks of the companys entry into foreign markets. 4. To develop recommendations for improving the competitiveness of KAMAZ in the international arena. This work is dedicated to KAMAZ PJSC. In the course of the work, the main aspects of the KAMAZ companys activities, the level of competitiveness of this enterprise were considered, and various analyses were conducted to study the potential of the companys entry into new international markets. The work resulted in recommendations for improving the competitiveness of KAMAZ PJSC, as well as the development of a strategy for the companys entry into new international markets in Brazil and Africa. The sources of information include data from official Internet resources, analytical and statistical agencies.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics