Details

Title Разработка стратегии выхода компании на международный рынок (на примере ООО «Теремок – Русские блины»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_02 «Международная торговля (международная образовательная программа) / International Trade (International Educational Program)»
Creators Рочус Сергей Павлович
Scientific adviser Красноставская Наталия Владимировна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects cтратегия ; международный рынок ; планирование ; выход на рынок ; общественное питание ; торговое предприятие ; strategy ; international market ; planning ; market entry ; catering ; retail enterprise
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1589
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35949
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Работа посвящена разработке комплекса мероприятий по выходу компании на международный рынок, как основы эффективного развития ООО «Теремок – Русские блины». В процессе данного исследования решены следующие задачи: 1. Анализ комплексного описания деятельности компании ООО «Теремок – Русские блины». 2. Выявление инвестиционной привлекательности белорусского рынка. 3. Выбор возможных стратегий выхода компании на международный рынок, проанализированы основные из них. 4. Разработка стратегии выхода ООО «Теремок – Русские блины» на белорусский рынок. Область применения результатов выпускной квалификационной работы: использование результатов исследования в деятельности целевой компании и возможность масштабирования стратегического решения. Выводы. Задачи выпускной квалификационной работы решены, цель достигнута. В результате исследования был разработан план мероприятий по выходу анализируемого предприятия общественного питания на рынок Республики Беларусь в рамках стратегии открытия бизнеса с нуля.

The work was devoted to developing a set of measures for the companys entry into the international market, as a basis for the effective development of OOO Teremok – Russkie Bliny. In the process of this research, the following tasks were solved: 1. Analysis of comprehensive description of the activities of the company OOO Teremok – Russian Bliny. 2. Identification of investment attractiveness of the Belarusian market. 3. Selection of possible strategies for the company to enter the international market were analyzed and the main one. 4. Development of strategy for OOO Teremok – Russian Bliny to enter the Belarusian market. Scope of application of the final qualification work results: use of the research results in the activities of the target company and the possibility of scaling the strategic solution. Conclusions. The tasks of the final qualification work were solved, the goal was achieved. As a result of the study, an action plan was developed for the entry of the analyzed catering company into the market of the Republic of Belarus within the framework of the strategy of starting a business from scratch.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous
  • INTRODUCTION
  • 1. CHARACTERISTICS OF THE ORGANIZATION'S ACTIVITIES AND MARKETING ENVIRONMENT
    • 1.1. Organizational and economic characteristics of the organization
    • 1.2. Analysis of the organization's marketing activities
    • 1.3. Analysis of the organization's macroenvironment
    • 1.4. Analysis of competitive forces
    • 1.5. Analysis of the organization's competitiveness
    • 1.6. SWOT analysis of the organization
  • 2. RESEARCH OF THE ORGANIZATION FOR ENTERING A FOREIGN MARKET
    • 2.1. Assessment and selection of the international market
    • 2.2. Assessment and selection of the method of entering the international market
    • 2.3. Research of consumers
    • 2.4. Research of competitors
  • 3. PLANNING A SET OF MEASURES FOR THE ORGANIZATION'S ENTRY INTO THE INTERNATIONAL MARKET
    • 3.1. General expansion strategy of organization
    • 3.2. Development of the organization's product policy
    • 3.3. Development of the organization's pricing policy
    • 3.4. Development of the organization's promotion policy
    • 3.5. Evaluation of the effectiveness of the proposed measures
  • CONCLUSION
  • REFERENCES
  • APPENDIX A
  • APPENDIX B

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics