Details

Title Совершенствование организации обслуживания на предприятии индустрии гостеприимства (на примере ресторана «NOK»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 43.03.03 «Гостиничное дело» ; образовательная программа 43.03.03_01 «Гостиничная и ресторанная деятельность»
Creators Дышлюк Надежда Дмитриевна
Scientific adviser Карманова Анна Евгеньевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects предприятие общественного питания ; организация обслуживания ; качество обслуживания ; стандарты обслуживания ; персонал ; технологический процесс ; catering company ; service organization ; service quality ; service standards ; personnel ; technological process
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 43.03.03
Speciality group (FGOS) 430000 - Сервис и туризм
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1595
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35955
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена разработке комплекса мероприятий по устранению проблем, выявленных в процессе обслуживания гостей в ресторане. В процессе исследования были решены следующие задачи: 1. Приведен анализ теоретических аспектов организации обслуживания на предприятиях общественного питания. 2. Представлена организационно-экономическая характеристика предприятия. 3. Проведен анализ организационной структуры предприятия и структуры персонала. 4. Проанализирована действующая на предприятии организация обслуживания. 5. Выявлены проблемы в процессе организации обслуживания в ресторане «NOK». 6. Разработан комплекс мероприятий по устранению выявленных проблем в ресторане «NOK». 7. Представлен расчет и оценка социально-экономической эффективности по внедрению предложенных мероприятий. Работа выполнялась в Обществе с ограниченной ответственностью «НОК». В ходе работы была рассмотрена действующая на предприятии организация обслуживания, была проанализирована обратная связь сотрудников и отзывы посетителей в сети Интернет. На основании имеющихся данных были выявлены соответствующие проблемы. Результатом работы стала разработка для ООО «НОК» комплекса мероприятий по совершенствованию организации обслуживания в трех аспектах: в процессе обслуживания гостей официантами, в процессе взаимодействия сотрудников между собой, и в процессе приготовления блюд и напитков.

The given work is devoted to the development of a set of measures to eliminate the problems identified in the process of serving guests in the restaurant. In the process of this research, the following tasks were solved: 1. The analysis of the theoretical aspects of the organization of services at public catering enterprises is presented. 2. The organizational and economic characteristics of the enterprise are presented. 3. The analysis of the organizational structure of the enterprise and the personnel structure is carried out. 4. The service organization operating at the enterprise is analyzed. 5. Problems were identified in the process of organizing the service in the restaurant «NOK». 6. A set of measures was developed to eliminate the identified problems in the restaurant «NOK». 7. The calculation and assessment of socio-economic efficiency for the implementation of the proposed measures is presented. The work was carried out in the «NOK», Limited Liability Company. In the course of the work, the service organization operating at the enterprise was reviewed, employee feedback and visitor feedback on the Internet were analyzed. Based on the available data, relevant problems were identified. The result of the work was the development for NOK LLC of a set of measures to improve the organization of service in three aspects: in the process of serving guests by waiters, in the process of employee interaction with each other, and in the process of preparing meals and drinks.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics