Details

Title Волонтерская деятельность в стратегических коммуникациях музеев: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_04 «Реклама в международном сотрудничестве»
Creators Домничева Дарья Кирилловна
Scientific adviser Арканникова Марина Сергеевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects стратегические коммуникации ; волонтерская деятельность ; коммуникационная деятельность музеев ; strategic communications ; volunteer work ; museum communication
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 42.03.01
Speciality group (FGOS) 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-1666
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35232
Record create date 7/9/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Данная работа посвящена исследованию роли волонтерской деятельности в стратегических коммуникациях музея Анны Ахматовой в Фонтанном Доме. Целью исследования является разработка рекомендаций по совершенствованию стратегических коммуникаций музея Анны Ахматовой, включая волонтерские коммуникации. Задачи, которые решались в ходе исследования: изучение теоретических аспектов стратегических коммуникаций музеев, выявление роль волонтерства в музейной среде, выделение особенностей продвижения музеев в России и за рубежом, составление характеристики музея Анны Ахматовой, анализ стратегических коммуникации музея, разработка рекомендации по совершенствованию стратегических и волонтерских коммуникаций музея. Методологическую базу работы составили: метод описания, ситуационный и коммуникационный анализ, анализ медиаактивности, анализ конкурентной среды, экспертное интервью, контент-анализ постов в соцсетях. Практическая значимость работы заключается в составлении рекомендаций в области стратегических коммуникаций музея Анны Ахматовой в Фонтанном Доме, в разработке PR-кампании, направленной на волонтеров музея.

This work is devoted to the study of the role of volunteer activities in strategic communications of the Anna Akhmatova Museum in the Fountain House. The aim of the study is to develop recommendations for improving strategic communications of the Anna Ahmatova Museum, including volunteer communications. The tasks that were solved during the study: studying theoretical aspects of strategic communications of museums, identifying the role of volunteering in the museum environment, highlighting features of promotion of museums in Russia and abroad, compiling characteristics of the museum Anna Akhmatova, analysis of strategic communications of the museum, development of recommendations for improvement of strategic and volunteer communications of the museum. The methodological basis of the work was made up by: method of description, situation and communication analysis, media activity analysis, competitive environment analysis, expert interview, content-analysis of posts in social networks. The practical significance of the work is to make recommendations in the field of strategic communications of the Anna Ahmatova Museum at the Fontana House, in the development of a PR campaign aimed at volunteers of the museum.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics