Details
Title | Индивидуально-психологические особенности учащихся инженерных классов с разным уровнем цифровой компетентности: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.02_03 «Педагогический дизайн в цифровой среде» |
---|---|
Creators | Киселева Софья Игоревна |
Scientific adviser | Захаров Константин Павлович |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | компетенция ; компетентность ; инженерные классы ; цифровые компетенции ; мотивация ; пространственное воображение ; механическая понятливость ; competence ; competency ; engineering classes ; digital competencies ; motivation ; spatial visualization ability ; mechanical aptitude |
Document type | Master graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Master |
Speciality code (FGOS) | 44.04.02 |
Speciality group (FGOS) | 440000 - Образование и педагогические науки |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-2286 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\34975 |
Record create date | 7/3/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
Данная работа посвящена изучению индивидуально-психологических особенностей учащихся инженерных классов с разным уровнем цифровой компетентности. В процессе исследования был проведен анализ индивидуально-психологических особенностей по отношению к уровню мотивации к обучению, механической понятливости, индуктивных логических рассуждений и пространственного воображения. Изучены отдельные характеристики цифровых компетентностей учащихся инженерных классов и их влияние на отношение к обучению и инженерные навыки.
This study examines the individual psychological characteristics of engineering class students with varying levels of digital competency. The research analyzes the relationship between these characteristics and key factors such as learning motivation, mechanical reasoning, inductive logical reasoning, and spatial visualization. Additionally, the study investigates specific aspects of students digital competencies and their impact on learning engagement and engineering skills. The findings contribute to a deeper understanding of how psychological traits and digital proficiency interact in specialized STEM education environments, providing insights for tailored pedagogical approaches in engineering curricula.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0