Details

Title Оценка конкурентоспособности предприятия на международном рынке (на примере «The Procter&Gamble Company»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_09 «Мировая экономика и международные экономические отношения»
Creators Юйкэлай Хайлати
Scientific adviser Михель Екатерина Алексеевна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects оценка конкурентоспособности предприятия ; факторы конкурентоспособности предприятия ; анализ состояния рынка ; финансовый анализ ; assessment of the competitiveness of the enterprise ; factors of the competitiveness of the enterprise ; analysis of the state of the market ; financial analysis
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.01
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-2591
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\35883
Record create date 8/5/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Целью  выпускной  квалификационной  работы  является разработка мероприятий, направленных на повышение конкурентоспособности компании P&G на основе всестороннего анализа финансовой-хозяйственной деятельности и оценки её конкурентоспособности.Были решены следующие задачи: 1.Обзор существующих методов оценки конкурентоспособности компании. 2.Анализ финансово-хозяйственной деятельности «The Procter&Gamble Company». 3.Разработка мероприятий по повышению конкурентоспособности компании «The Procter&Gamble Company» на международном рынке: определение ключевых факторов, влияющих на конкурентоспособность компании; 4. Разработка мероприятий по повышению конкурентоспособности; оценка эффекта от мероприятий. Анализ финансово-хозяйственной деятельности компании P&G, оценка ее конкурентоспособности  на  внешних  рынках  и  экономическая  оценка эффективности мероприятия по повышению конкурентоспособности компании P&G помощью пакета MSOffice(Excel).Актуальность работы  бакалавраобусловлена  тем,  чтопри  современном развитии  искусственного  интеллекта  и  чистой  энергетикивсем  участникам рынка  необходимо  активно  искать  решения,  совершенствовать  стратегии  и методы  управления  для  повышения  конкурентоспособности  компаний, продукции  (оказываемых  услуг)  и  всего  предприятия  в  целом.  В  этой  связи, выбранная тема исследования является весьма актуальной.Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской  литературы,  официальных Интернет-ресурсови аналитических агентств.

The given work is devoted to developing measures aimed at increasing the competitiveness of P&G based on a comprehensive analysis of financial and economic activities and assessing its competitiveness. The research sets the following goals:  To achieve the goal, the paper sets the following tasks: 1. Review of existing methods for assessing the competitiveness of the company. 2. Analysis of the financial and economic activities of The Procter & Gamble Company. 3. Development of measures to increase the competitiveness of The Procter & Gamble Company in the international market: identification of key factors affecting the competitiveness of the company. 4. Development of measures to increase competitiveness; assessment of the effect of the measures. Analysis of the financial and economic activities of P&G evaluation of its competitiveness in external markets, and economic assessment of measures to increase Teslas competitiveness using the MS Office package (Excel). The relevance of the  bachelor’swork is due to the fact that in the modern development of artificial intelligence and clean energy, all market participants need to actively seek solutions, improve management strategies and methods to increase the competitiveness of companies, products (services provided), and the entire enterprise as a whole. In this regard, the chosen research topic is very relevant. Sources of information included  data  from domestic and foreign scientific literature, official Internet resources, and analytical agencies.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 0 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics