Details
Title | Система обучения чтению на занятиях русского языка как иностранного и русского языка как неродного (сопоставительный анализ): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_03 «Теория и методика преподавания русского языка как иностранного» |
---|---|
Creators | Манис Капулер Дарья |
Scientific adviser | Бурцева Александра Вячеславовна |
Organization | Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт |
Imprint | Санкт-Петербург, 2025 |
Collection | Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция |
Subjects | дети-инофоны ; обучение чтению ; РКИ ; русский как неродной ; inophones children ; teaching reading ; Russian language as a foreign ; Russian lan-guage for non-natives |
Document type | Bachelor graduation qualification work |
File type | |
Language | Russian |
Level of education | Bachelor |
Speciality code (FGOS) | 45.03.02 |
Speciality group (FGOS) | 450000 - Языкознание и литературоведение |
DOI | 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-3456 |
Rights | Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование) |
Additionally | New arrival |
Record key | ru\spstu\vkr\38745 |
Record create date | 9/24/2025 |
Allowed Actions
–
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group | Anonymous |
---|---|
Network | Internet |
В данной работе рассматривается проблема обучения чтению на русском языке учащихся-инофонов в рамках сопоставительного анализа методик обуче-ния чтению на русском языка как на родном, неродном и иностранном. В ходе работы на основе методических и учебных пособий анализируется специфика обучения чтению инофонов, формулируются методические рекомендации по ра-боте с детьми данной категории.
This work considers the problem of teaching inophones students reading in Russian language using the comparative analyses of teaching reading in Russian lan-guage as the native, non-native and foreign language methodical systems. During the work based on the methodical and study manuals the specifics of teaching inophones reading is being analyzed, the methodical recommendations for working with chil-dren of this category is being formulated.
Network | User group | Action |
---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
|
Internet | Authorized users SPbPU |
|
Internet | Anonymous |
|
Access count: 0
Last 30 days: 0