Details

Title Разработка модели системы мотивации государственных служащих в условиях развития клиентоориентированного подхода: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.04 «Государственное и муниципальное управление» ; образовательная программа 38.03.04_01 «Организация государственного и муниципального управления»
Creators Федорова Мария Дмитриевна
Scientific adviser Иванов Максим Владимирович
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2025
Collection Выпускные квалификационные работы ; Общая коллекция
Subjects мотивация ; система мотивации ; стимулирование государственных гражданских служащих ; клиентоориентированный подход ; мотивация государственных служащих в рф ; motivation ; motivation system ; stimulation of government and civil servants ; client-oriented approach ; motivation of civil servants in the russian federation
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.04
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2025/vr/vr25-36
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\34301
Record create date 3/11/2025

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Предмет – формирование системы мотивации сотрудников на государственной службе. Объект – система мотивация государственных служащих в РФ.  Цель исследования – совершенствование системы мотивации государственных служащих в Российской Федерации. Задачами являются:  обобщить теоретические и нормативно-правовые основы формирования систем мотивации на государственной службе, проанализировать систему мотивации государственных служащих на текущий момент времени, выявить проблемы организации и мер стимулирования, разработать рекомендации по совершенствованию системы мотивации государственных служащих на основе клиентоориентированного подхода, провести оценку социально-экономической эффективности модели системы. В процессе написания выпускной квалификационной работы были использованы такие научные методы, как анализ литературы и нормативно-правовых актов, описание, обобщение, качественный и количественный анализ. Также были использованы следующие информационные методы: обработка массивов данных с помощью Excel, обработка текстовой информации с помощью Word и визуализация представления данных с помощью PowerPoint.

Subject - the formation of employee motivation system in the civil service. Object - the system of motivation of civil servants in the Russian Federation. The purpose of the study is to improve the system of motivation of public civil servants in the Russian Federation. The tasks are: to summarize the theoretical and regulatory and legal foundations of the formation of motivation systems in the civil service, to analyze the system of motivation of civil servants at the current time, to identify problems of organization and incentive measures, to develop recommendations to improve the system of motivation of civil servants on the basis of a client-oriented approach, to assess the socio-economic efficiency of the model system. In the process of writing the graduate qualification work were used such scientific methods as analysis of literature and normative-legal acts, description, generalization, qualitative and quantitative analysis. The following information methods were also used: processing of data arrays using Excel, processing of textual information using Word and visualization of data presentation using PowerPoint.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read
Internet Authorized users SPbPU
Read
Internet Anonymous

Access count: 4 
Last 30 days: 4

Detailed usage statistics